02 januari, 2009

BVC 2/1-09

Idag var vi till bvc igen för vägning och mätning...=)
Vi har ju varit lite oroliga och så över Hectors långvariga feber, att han inte går upp i vikt som han ska eller så, men det är inga problem, ca 500 gram upp så det var ju toppen!

Vi pratade lite om Hectors feber och hon tyckte det var konstigt att dom på Vc inte har gjort något mer åt det, tagit urinprov m.m.... hon blev nästan lite sur, så vi fick numret till barnkliniken i Eskilstuna för hon tyckte vi skulle ringa dit och höra med dom om dom kunde utreda varför han har feber... det låter ju bättre faktiskt, jag litar inte så mycket på Vc, dom verkar bara vara en mellanhand som skickar runt alla.. SÅ på måndag så ska jag ringa till barnkliniken och ville inte dom kolla upp detta så skulle våran barnmorska fixa en läkartid åt oss där urinprov och sånt skulle testas...
Jag bliiiir så arg, denna jävla sjukvård...hur långt ska det behöva gå? Han har haft feber i 4 veckor nu på måndag och ändå kan dom inte undersöka orsaken....jävla idioter säger jag, det är en 7 månaders bebis vi pratar om här....MIN bebis!!!!!!!!!!!!!!
Jag blir så ledsen, ska man söka till privatvården för att få hjälp, för den kommunala/statliga verkar ju inte vilja göra något....
Så på måndag vet vi mera, jag hoppas vi får en tid i Eskilstuna....

Vikt: 9705 gram
Längd: 73 cm
Huvud: 46 cm

Min stora kille, han bara växer o växer!
Tiden går så himla fort......

1 kommentar:

Anonym sa...

På BVC jobbar sjuksköterskor och på MVC barnmorskor.

Lilypie 1st Birthday Ticker