22 januari, 2009

Sömnlös natt och flera koppor!

Natten var som jag hade förväntat mig, Hector vaknade först vid 2 tiden och bökade, så då tankade jag honom med lite välling så somnade han om efter en liten stund men vaknade strax efter halv 4 igen... och denna gång kunde han inte somna om. Jag klappade och killade honom i säkert 1 ½ timme men så fort jag slutade så gnällde han... Antagligen så kliade det så mycket på honom så att det lindrades när jag killade och kllappade på honom, iallfall så kunde han slappna av.
Min stackars lilla bebis...
Men han omnade ju inte så då gick vi upp och satte oss i soffan och där satt han i mitt knä och bara gosade med mig... Han somnade strax innan 6 och jag slocknade då i soffan med Hector i famnen, jag var helt sluuut! Jag hade sovit 2 x 2 timmar natten innan och så nu detta, men konstigt nog så orkar man, han är ju sjuk så då känns det lättare att gå upp, jag menar det kliar ju på honom och jag tycker så synd om han då.
Eric kom ju hem vid 6 och då väckte han mig lite försiktigt genom att klappa mig på kinden... så snällt av han, hehe... annars brukar det vara en spark i arslet och en utskällning, "Gå och lägg dig i sängen" hehe... Nä inte riktigt men nästan så....=)
Jag la ner Hector i sin säng och lägger mig för att sova, äntligen få sova... bäddar in mig i mitt stora duntäcke och sluter ögonen och hoppas på iallafall 1 timmes sömn. Men då precis i detta ögonblick kommer Eric in och börjar viska med mig om något och då vaknade Hector såklart...

Då fick Eric allt ansvar för ajg behövde SOVA! Han undrade hur länge då? Alltså vilken tid vi skulle byta...ALDRIG svarade jag då, du får vara vaken tills han somnar så tar jag honom när han vaknar sen..hehe Och så blev det, vid halv 9 tror jag att klockan var så klev vi upp...

Hector har nu när jag kollade i morse lite över 120 koppor, dom har ökat ganska mycket under natten...
Tis-Ons natt: ca 8 koppor
Ons morgon: 10-15 st
Ons kväll: 15-20 st
Ons-Tors natt: 50-60 st
Tors morgon: 120-130 st

Ja dom har ökat en hel del sen dom började dyka upp, dom sitter allra tätast i hårbottnen och det är där jag ligger och klappar honom när han har svårt att sova... stackars liten. Jag hoppas att dom inte ökar så mycket mera, för det här är många nog..

Nu vaknade Hector av att telefonen ringde, och jag som precis hade fått honom att somna, han är ju alldeles slut stackarn.

Idag ska jag försöka komma iväg och handla lite, och jag hoppas att det finns tid över för en timmes träning på balanze också... men vi får se, Hector ropar ju på mamma så fort han blir gnällig så det känns inte så snällt att åka ifrån för länge.

Nu ska jag kramas med min älskade Hector

3 kommentarer:

BabyOnBoard sa...

Potatos mjöl hjälper mot klådan.. Men de kanske du visste=)

Anonym sa...

Vad jobbigt med vattkoppor :( Hur gammal är han?

*Stolt Mamma Till Hector* sa...

Ja det har varit jätte jobbigt för honom, men nu börjar det bli bättre... Hector blir 8 månader den 5/2..

Lilypie 1st Birthday Ticker