02 januari, 2009

Han river mitt hus!!!!

Just nu sitter jag i köket och lyssnar på när Michelle och Hector leker inne i vardagsrummet, eller ja Michelle bygger hus av klossar och Hector river dom...hehe Hon blir skitsur men nu verkar det gå bättre..!
Eric sitter också därinne men han spelar nog tv-spel...och han förklarade nyss en jättebra lek som Michelle o Hector skulle leka. Eftersom Michelle bygger och Hector river så kunde michelle vara byggnadsingenjör tror jag det hette - den som bygger husen och Hector skulle vara byggnadsinspektör -en sån som kollar om husen är hållbara....(jag kan inte yrkesnamnen men nått sånt var det iallafall)...haha det var ju ett bra förslag för då blev det helt plötsligt kul för henne när han rev hennes hus..thihi!

I morse vaknade vi strax efter 9 och gjorde oss i ordning nästan direkt för vid 11 skulle vi vara på BVC för vägning och mätning... det gick jättebra och Hector växer så det knakar trots alla veckors feber, som tur var! Efter det så åkte vi upp till Toys R us för att lämna tillbaka leksakerna Hector hade fått dubbelt av i julklapp och hans trasiga leksak...och vi hade hoppats på att få pengarna tillbaka men jag fick ett tillgodokvitto istället för vi skulle ha lämnat tillbaka det senast den 31/12 ifall vi hade velat haft pengarna tillbaka....åhh så irriterande! Vi gick i alla fall in och köpte något bara som vi nu ska åka och lämna tillbaka sen, inom 14 dagar denna gång, och jag hoppas att Maddelainen har lust att svänga in där åt oss någon dag efter jobbet och göra det...=)
Alla dyrare leksker som jag köpte på Toys R us till hector gick ju sönder....hmm slumpen eller är dom bara skit!?

på vägen hem svängde vi in i mariefred för att hämta Michelle...

Det var våran dag och så mycket mera spännande än så här har det inte varit! När vi kom hem så satte sig Michelle och lekte med Play dough och Hector fick lite mat och somnade sen, jag satte mig här och Eric lagade mat..det blev pasta och köttfärsås hehe!

Igår kväll så blev det en filmkväll heeela kvällen och jag hade tur i oturen...Jag hade feber, 38.3..=( men som tur var så sov Hector nästan hela kvällen så jag kunde vila för första gången på länge under en kväll...! DEt var skönt kan jag tala om, man behöver verkligen några timmar på kvällen som förälder för sig själv, dom är så viktiga för att man ska kunna ladda batterierna igen...!

Nu under kvällen blir det mest fix o trix, det blir väll en kvällspromenad kanske också, om jag käner för att ta mig ut i kylan, brrr det är ju så jäkla kallt ute nu, jag fryser bara jag tänker på det. Nu hamnade barnen här..hihi, Michelle sitter och leker med play dough igen och Hector sitter här brevid mig och leker med sin kalikå mask..=) Men nu börjar han att strejka för att han är hungrig, så nu är det gröttajm..=) Sen på med pyjamas och borstning av gaddar, sen vi d 7 är det dags för sängen!

Älskar min underbara son så otroligt mycket!!!!!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker