06 januari, 2009

J*vla sjukvården!!!!

Jag är så trött på allt, j*vla vårdcentralen och hela jäkla systemet!!!

Kanske ska börja från början istället så att ni fattar....
Allt började med Hectors feber som har pågått i 4 veckor nu och vi har besökt läkaren på Vc 2 gånger och båda gångerna har dom ordinerat alvedon och sagt att vi ska komma tillbaka om Hectors allmäntillstånd blir sämre...alltså om han kräks, slutar äta coh blir seg...

Igår kräktes Hector 2 gånger och jag märkte att han inte ville äta och han blev segare....I morse ville han inte heller äta och han var hängig hela förmiddagen, eller ja han sov mesta dels...
Så jag försökte ringa barnkliniken i flera timmar, och till vårdcentralen, innan jag kom på att fan det är ju röd dag idag...det är klart att ingen svarar!
Så vi åkte ner till Vc för att våran BVC-sköterska (jag sa nu BVC-sköterska, hehe) sa att dom har öppet på helger så det är bara att åka ner, men icke då...inte en jävel där så jag ringde då till sjukvårdsupplysningen för att se vad jag skulle göra...vid denna tidpunkt (ca 13.30) så hade Hector endast ätit 1 flaska välling på hela dan.. Sjuksköterskan som jag fick prata med tyckte inte att jag skulle vänta tills i morgon och sa att vi skulle åka in till akuten i Eskilstuna...
Jaha, suck! Fan då att det aldrig ska sluta...*snyft*
SÅ vi åkte hem för hämta hunden så vi kunde släppa av honom ute på åsby innan så han slapp vara ensam hemma så länge..

Väl uppe så anmälde vi oss att vi var där och satte oss ner och väntade, vi behövde inte vänta allt för länge så det var ju bra.. det var inte så mycket folk heller.
Först fick vi ta tempen på honom och den var då nere på 37.1...jihuu låg temperatur igen, skönt!
Och vid denna tidpunkt (ca 15.30) hade Hector fått i sig 3 dl välling på heeela dagen, alltså INGENTING om man jämför med vad han brukar äta!
Sen fick vi träffa barnläkaren som tittade på Hector i öron, hals och lyssnade på lungor o hjärta och han klämde även på magen, i ljumskar och halsen o huvudet, ja han kollade igenom hans lilla kropp grundligt...
Sen förklarade han att det var ingen fara...och att han hade inte feber, endast en förhöjd temperatur...han ser frisk ut och det är inget fel på honom...det enda han hittade var att Hector var lite röd i halsen men inget annat.
Men...om det nu inte är feber...varför fan har inte läkarna på Vc sagt det till oss, att vi inte ska oroa oss..dom har ju ordinerat alvedon helt i onödan tyckte läkaren som vi träffade idag.. han förstog inte heller varför dom inte skickade oss till Eskilstuna direkt istället så dom fick kolla på honom där för på Vc har dom tydligen ingen barnläkare så dom läkarna man träffar där kan tydligen inte så mycket om barn, likaså när man ringer sjukvårdsupplysningen, dom vet tydligen heller inte så mycket om barn...hela systemet är ju helt kraschat..!
Hur fan kan man ordinera en liten bebis en massa alvedon i onödan? Varför kan man inte få träffa en kunnig person från början? Helt jävla galet, jag blir så förbannad, här har man gått och oroat sig för hans feber och så beter sig sjukvården på detta vis...

ALDRIG MERA VÅRDCENTRALEN MED HECTOR SÅ LÄNGE HAN ÄR UNDER 2ÅR.....

Så det har vi gjort idag, kul va? NOT!
Totalt fram till klockan 19.00 så har Hector fått i sg 2½ flaska välling från att han vaknade i morse, inte alls mycket men bättre än inget...jag tycker så synd om honom!
Jag har iallfall hunnit posta iväg telefonen och efter eskilstuna så stannade vi kvar på åsby 1 timme för att äta middag innan vi åkte hem...

Eric och Hector badade medanst jag började skriva detta inlägg och i mitten ungefär så tog jag en paus för att göra iordning Hector för natten...På med pyjamas och sen var det dags för att försöka få i honom lite kvällsgröt, men det misslyckades totalt...efter halva portionen så spyr han lite grann och då förstår vi att resten kommer väll alldeles strax också så in på toaletten och när vi kom in där så hör vi hur han hurklar sig så vi han precis hålla honom ovanför handfatet då han spyr rakt ut...ALLT kom ut som i en fontän...! Jag förstår inte? han spyr inte när han har ätit välling men har spyr så fort han får i sig gröt eller mat..konstigt!
Men det är inget fel på honom...enligt läkarna, jag blir galen snart....*suck*

JAg vet inte vad jag ska ta mig till.....HJÄLP!!!!!

Nu ska jag kramas med min familj och äta lite varma mackor...
Älskar mina Änglar!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker