03 januari, 2009

haha!!!

Haha ja det är tydligen någon som anonymt vill berätta för mig att det heter inte barnmorska den man går till för vägning och mätning på BVC....
SNälla jag vet väll vad en barnmorska är och jag vet också att det är sjuksköterskor som man går till...men...

I vardagligt tal så säger man ju att man ska till barnmorskan, eller ja i alla fall jag, när man ska gå till BVC för vägning och sånt, inte fan säger man väll att man ska till BVC-sköterskan eller sjuksköterskan...eller?

SÅ tack för upplysningen men även jag är bildad!
Men av vilken anledning retar detta dig som anonym? Jag förstår inte varför du måste skriva inlägg på inlägg om vad det heter....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger då BVC-sköterska och vet många andra som gör det också.
Skulle du vilja bli kallad undersköterska om du är läkare t.ex.?...

Anonym sa...

Jag retar mig inte på det. Tänkte bara att om du inte visste kunde jag hjälpa till eftersom jag själv jobbar på BVC. Jag själv säger att jag ska till BVC-tanten när jag ska till BVC med mina barn.

*Stolt Mamma Till Hector* sa...

jaja, strunt samma...alla säger vi olika och jag tror att du tolkade mitt svar till anonym tidigare idag som svar på ditt första inlägg, men svaret var till en annan anomym..=) Så det är nog bara en massa missförstånd.. jag säger iallafall barnmorskan och tycker inte att det är en sån big deal, det handlar ju inte direkt om liv o död..eller?
TJohej

BabyOnBoard sa...

Jag säger Birgitta hahaha

Lilypie 1st Birthday Ticker