10 januari, 2009

En ny dag..

godmorgon lördag...idag kommer nogendast att bli en slappardag..=) Vi har ingenting inplanerat och det känns superskönt, det bruar inte vara så på lördagar men denna blev så och det är jag så glad över. Kanske ska åka neroch handla lite gott till ikväll och bara mysa..!
Hector ligger just nu nere på golvet och busar och Eric han sover fortfarande..jag är faktiskt väldigt pigg, vilket är väldigt ovanligt...hehe men det är ju så det ska vara som småbarnsförälder... man ska vara trött...=) Natten har varit okej, Hector vaknade strax efter 2 och ville ha mat men sen så sov han ända tills halv 9 ungefär.. han är ju så duktig! =)

Just det jag orkade ju inte skriva något igår när vi kom hem, vi klev innanför dörren här hemma vid 22.00 så vi var ganska trötta kan jag tala om, hehe...så det var bara att sätta igång och natta Hector som gick sådär, han bökade rätt länge men så fort han somnade så gick vi också o la oss.. Men i alla fall så åkte vi hemirån vid 12.20 ungefär, först blev det tanking och sen ut för att lämna hunden på åsby sen åkte vi mot Heby. Resan gick bra och Hector sov hela vägen. När vi kom fram så packade vi ur allt ur bilen och gick upp mot kyrkan, alla var typ redan där och satt därinne när vi kom...ändå var vi tidiga tyckte jag, hehe. Men men vi satte oss i alla fall bakom alla för att det blir lättast så när man har en liten, Begraviningen var fin och jag blev lite rörd av stämningen, tårarna ville komma även fast man inte kände honom så väl, det är en konstig känsla att gå på en begravning. Visst dyker det upp en massa härliga minnen från när man var liten men dom tar ju även slut där...som stor finns det inga minnen och det tycker jag är skittråkigt! Hector var jätteduktig hela tiden, visst ville han vara med och sjunga lite då o då men han skrek ju inte och det är enligt mig bara gulligt när han pratar o sjunger..

Efter kyrkan gick dom flesta till församlingshemmet för fika, smörgåstårta och kaffe + kaka...vi blev väll där i ca 1 timme och när vi skulle gå så kom min moster Annika och frågade om vi inte skulle följa med hem till henne, alla syskonen och syskonbarnen skulle dit för att äta tacos och dela upp lite grejer från morfar (tror jag). JAvisst kan vi göra det, det är bara kul att träffa sina kusiner och uppleva en massa gamla minnen!

Vi och alla andra åkte efter moster Annika för att hon bodde ca 30 minuter bort och ingen visste vart så det blev ett litet tåg av bilar som åkte, hehe! Vi tog en liten omväg också för att åka förbi lilla gården som morfar hade innan han blev sjuk... Det var så härligt att åka förbi där, undermedvetet så kände jag igen mig och visste precis vart vi skulle svänga och vägen mot morfars gård kände jag igen, det var helt galet...jag måste vara skadad eller nått, hehe! Och när vi kom fram till gården så lovar jag er att bilderna bara flööög fram i mitt huvudet, nu kom det minnen om något, hehe! Det var faktiskt jätte härligt att åka förbi och titta..=) Alla stannade och klev ur för att titta en liten stund, som tur är så är det sommargäster som äger det nu, hehe, annars hade det nog sett rätt så kul ut! Sen åkte vi hem till Annika...

Det blev en liten paus i skirvningen här, hehe klockan är nu 10.30 ungefär..Jag har gett Hector mat och sen har vi suttit och myst framför tv:en..! Eric klev upp precis så då passar jag på att skriva klart detta inlägg..=)

Hemma hos Annika blev det tacosätande och prat, vi tittade på gamla foton och shit på vissa kort var man ju liten på, hehe..Det var i alla fall jättekul att se och träffa alla kusinerna och andra släktingar..som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vi inte så bra kontakt men det är så kul dom få gångerna man träffas och jag tycker att det är tråkigt att det inte sker oftare.
Hector var snäll och glad hela dagen och vem blir inte det när man får så mycket uppmärksamhet som han fick, hehe...det var altid någon som ville leka och busa med honom..=) Men mot kvällningen så började han bli såå trött, då vid 20 tiden så rörde vi oss hemmåt. Hector somnade direkt när han hade fått på sig ytterkläderna, hehe han visste att "nu ska jag få åka hem" =). Ja det var den dagen!

Nu ska jag göra mig i ordning lite tror jag, plocka lite här hemma och så sen ska jag sätta mig ner med böckerna..=) Åhh jag måste äta något också!

Älskar min lilla pluttis

1 kommentar:

Minette - lifespotting.blogg.se sa...

Eh fy fan va söt han är =)

Du har ju barn som inte ska brja på varken dagis eller dagmamma än, men jag vill få lite kommentarer på mitt senaste inlägg om dagis eller dagmamma. Jag har alltid velat ha min son på dagis, men nu börjar så många välja dagmamma att dagis nästan känns fel. Vilken ålder är bra att börja? Jag ska plgga och "måste" sätta honom redan efter ett år, men det kanske är för tidigt? Kanske kan man börja halvtid? Varförär det inte bra att ha små barn på dagis? Eller är det inte det? Jag behöver lite feedback! Gå gärna in och läs inlägget "dagis eller dagmamma?!" och kommentera! Mvh Minette Andersson

Lilypie 1st Birthday Ticker