12 januari, 2009

Måndag morgon

DÅ var det ännu en ny fullspäckad vecka på G...Varje vecka startar med att veckan som kommer är tom och man känner att man kan slappna av och bara ta det lungt en vecka, men i slutet av varje vecka så har kommande veckans chema fullpackats med saker som måste göras... hehe att det aldrig tar slut..! Jag måste köpa en bra kalender när jag får pengar, det behövs verkligen, een sån som man kan skriva för varje timme så att planeringen verkligen blir ordentlig, annars vet jag inte hur jag ska klara mig....Det börjar bli lite rörigt nu..hehe
Natten har varit bra förutom att när Eric skulle gå till jobbet i morse vid 4 så trodde Hector att JAA nu är det dags att gå upp, så jag fick sitta uppe med honom till halv 6, inte kul..=( jag var såå trött! Somnade som en stock därefter och hoppades på att Hector skulle sova till 9 i alla fall, men icke då..upp och hoppa innan 8. Jag är faktiskt både pigg och trött samtidigt, konstigt nog...hur kanman vara båda två samtidigt? Jaja huvudvärk har jag också, åhh jag skulle vilja att det gick en enda dag då jag slapp att ha ont i huvudet! Vad ska man göra då?
Hector kryper omkring på golvet och leker o tittar på musses klubbhus samtidigt, men just nu så har han planer på att ställa sig upp vid tv-bänken...åh jag blir så orolig....!
Sådär det blev en liten paus där, var tvungen att sätta mig ner hos Hector när han gick längs tv-bänken, ibland tappar han ju greppet så då måste ju mamma vara där och fånga upp honom..=) Men han har blivit så duktig, han förstår lixom att han måste hålla i sig, annars så ramlar han....min underbara pluttis! Just ja, nu när han klättrar och har sig så ramlar han ju en hel del också, man märker även där att han tål mer o mer, hehe....Igår hade han fått en blåtira utan att någon av mig eller Eric visste vad han hade gjort, för han gråter ju inte varje gång han ramlar.... men en blåtira hade han fått i alla fall, min lilla vilding...!
Dagen i ära är fullproppad, nu på förmiddagen så ska vi göra oss i ordning och sen måste jag fixa med lite och förbereda mig inför att jag ska vara nere på komvux vid 14..... Först så har jag ett möte med studie o yrkesvägledaren och sen efter det så ska jag gå på Nk lektion och sen tror jag att jag måste smita lite tidigare därifrån för vid 15.30 så ska jag på informationsmöte om CSN... Så jag hoppas att min kära man lagar middagen idag så att det finsn mat sen när jag kommer hem, hehe! Jag lär ju inte vara hemma innan 16.30 i alla fall...!
Men det som känns jobbigast idag är att vi ska ha barnvakt till Hector för första gången.. jag ska ju vara nere på komvux kl 14 och jag måste ju åka mellan 13.30-13.40 så jag inte kommer för sent och Eric kommer inte hem ifrån jobbet förrens kl 14 ungefär... Så det lilla glappet där ska Hectors farmor komma och leka med Hector....! Det är visserligen inte så lång stund, ca 20 minuter men för mig är det mycket för blir han ledsen eller något så finns ju varken mamma eller pappa där och kan trösta honom, och det är ju det han vill...min lilla bebis! Ja så det känns lite jobbigt men det ska säkert gå bra....=)
Ja det var lite kortfattat om hur dagen kommer att se ut...Nu ska jag och Hector äta frukost för det börjar skrikas i båda magarna nu...!
Älskar mina killar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så söt han är lilla hector.. Ha en toppen dag.. kram

Anonym sa...

tråkigt att han inte sov så länge efter det att han somnade om. Såg också att ett spel hade trillat ut från bänken...ajabaja! Inte röra min ps3:a! =) kram

Anonym sa...

tråkigt att han inte sov så länge efter det att han somnade om. Såg också att ett spel "trillat" ut från tv-bänken...ajabaja! inte röra min ps3:a! kram

*Stolt Mamma Till Hector* sa...

haha jasså du la märke till det på bilden...=) ja han drar i dom där spelen heeela tiden....

Lilypie 1st Birthday Ticker