18 januari, 2009

Pluggar så det ryker ur öronen på mig!

Jag sitter just nu mitt uppe i pluggandet men kände för en liten snabb paus för en uppdatering här...

Eric är på jobbet och jag sitter här i tystnaden och försöker bli klar med lite uppgifter i samhälle som jag ska lämna in i början på veckan...trist som fan är det. Samhälle är nog ett av dom tråkigaste ämnena som finns, enligt mig.. Det handlar ju bara om sånt som man vet massor om och inte fan vill man fördjupa sig så mycket i alla frågor om man inte är intresserad, vilket jag absolut INTE är...men det måste ju göras. Dom nere på komvux undrade om jag skulle läsa Sh B sen också men det sa jag snabbt och bestämt NEJ till, men man vet ju aldrig det kanske blir så senare ändå..hmm inte för att jag tror det men ändå..nej shit vad jag babblar..hehe!

Dagen har varit LUGN..vi tog och slappade heela förmiddagen och gjorde sen iordning oss runt 13 tiden för att åka till bernadssons. Men vi hittade ingen matta där, det fanns ingen som var tillräckligt stoooor! Men det fanns en massa annat som man ville ha men det får väll bli i ett annat liv, tråkigt nog... tänk om man skulle vinna några miljoner bara så där, fan vad glad jag skulle bli...skulle inte ni? Jo, det tror jag nog! Men iallafall så skulle lite extra pengar in på kontot inte sitta fel, tänk att varje dag slippa oroa sig för hur mycket pengar man har kvar eller om man har råd att köpa en liter mjölk utan att ekonomin kraschar...ja tänk det ni! Det skulle vara TOPPEN!

Hector fick sitta i deras sittvagnar som dom har som man kan låna, skabbiga som få men Hector tyckte det var jättekul och spännande...han såg ju allt från ett annat håll, hehe min stora sötnos.. att han har blivit så stor att han kan sitta i en enkel skramlig liten sittvagn, thihi! Tiden går så otroligt fort,...och på tal om vagnar så vill jag köpa en ny vagn till Hector till våren, en sittvagn som inte är allt för stor och klumpig men ändå stadig och säker... Jag är så kräsen när det gäller sånt där, säkerhet på hög nivå ska det vara och minsta lilla fel eller om något inte är så som jag vill ha det så kastas det förslaget i soptunnan direkt! DEt ska vara på mina vilkor och har jag en bild i huvudet så som jag vill ha det, då ska det banne mig bli så också, hehe....Jag, skadad? Nehä...
Eric vill inte byta vagn, han tycker om den vi har..men det är nog mest snålheten som spelar in där...varför köpa något man redan har? Jo därför att man vill ha nytt och fräscht samt att man vill ju förnya sig lite...det är ju inte kul att gå i samma tröja varje dag, eller ha samma keps i flera år...eller? Jaja, jag ska iallafall börja spana lite, då kan man planera in köpet lite bättre och om det behövs, även hinna spara ihop lite pengar..!

Efter mattletandet så åkte vi upp till Veronica o Liam för att läma Liams täckbyxor...Eric släppte av mig för att åka ner på stan och köpa något äckligt som jag inte vet vad det heter, men det innehåller tydligen mycket proteiner, tror jag? hehe skitsamma...
Liam busade runt som en tok och Hector tittade på, hehe...men han tyckte att et var kul. Efter en stund så kom ju Eric o Mowgli också upp så vi satt där på golvet och lekte med barnen en stund innan vi åkte hemmåt för att laga mat...

Jag hade ju tänkt mig Potatis o lax men jag hade ingen creme fraiche hemma så jag kunde inte göra någon kall sås, det är ju godast så...! Då blev det potatismos med tjockkorv och gurkmajonäs istället, det är ju gott det med... Men Hector höll inte med riktigt, korven tyckte han om men inte potatismoset eller ja han tycker ju inteom potatis över huvud taget. När han var mindre och åt 4 månaders burkarna så vägrade han äta potatis..konstigt, det som är så gott! Så han fick gröt efteråt istället...=)

Jag gick o la mig i soffan och somnade en stund medanst Eric o Hector busade på golvet... jag sov ca 30 minuter och det var superskönt, annars hade jag nog aldrig orkat sitta här nu!

Hector somnade vid halv 8 ungefär, och han sover som en gris fortfarande...thihi. Jag hoppas på en bra natt med mycket sömn.. och sovmorgon. Men jag hoppas nog för mycket om jag ska få båda önskningarna att slå in.. Så jag väljer nog en natt med mycket sömn och en tidig morgon..

Nej nu ska jag fortsätta att trycka ner huvudet i böckerna, undrar hur djupt man kan komma?

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker