04 januari, 2009

Tjolahopp.....

Storstädning på hög nivå här hemma, hehe! Jag och Eric höll på I köket i ca 3 timmar för att göra det rent... vi är inte klara ännu men köket är iallafall jättefint nu, i morgon ska jag ta alla skåpsluckor och kyl + frys... det behövs även det...
Här är vårat fina lilla kök, =)
Alla andra rummen är det undanröjt i och i morgon ska vi fortsätta med dom... alla vardaglia sysslor som man alltid gör har vi ju gjort men det där extra plocket, dammet, fixet...det är det vi håller på med nu, det är så kul att göra fint inför det nya året...=)
Och allt jäkla julpynt har åkt ut nu, haha, det är endast all textil kvar som hänger på tvättstället, men så fort det har torkat så åker även det ut.!Det känns sååå skönt att få det fint här hemma, snart börjar vardagen och jag börjar komvux på heltid och är hemma med Hector på heltid och Eric börjar jobba igen så det är skönt att man har en ren och fin lägenhet när kaoset börjar, hehe...

Hector somnade 18.10 idag, han var supertrött redan vid 5 tiden men jag höll honom vaken med ett bad och lek, men han slocknade DIREKT efter badet o tandborstningen..min trötta lilla fis!

Hector leker med sin skallra från tiffany´s som han fick i doppresent från Faster Helena och Nils...han tyckte verkligen om den, han satt som en tok med den i munnen...hehe!
Han har blivit så stor nu på bara några dagar, han kom ju på att det inte var så farligt att ställa sig upp mot pappa här för någon dag sen.. och nu ska han ställa sig ÖVERALLT!! hehe, när han låg i badet så är det precis så att han når badkarskanten, så han försöker dra sig upp där och ställa sig och ser skitbusig ut, han är ju såå söt...men mamma stoppar honom och säger ajabaja...han kan ju halka och göra sig illa, och det vill jag ju absolut inte..! Men nu går det undan ialla fall, han växer så att det knakar....

Vi slog oss ner i soffan efter städningen klockan 21...phu, kändes som vi aldrig skulle få vila, hehe! Hector vaknade precis när vi satte oss, hmm busfrö.. Han fick iallfall sitta uppe med oss i en halvtimme ungefär och sen somnade han om..skruttunge!
Japp, ligger och myser i pappas knä, min lilla pepparkaka...
Nu börjar det en film som vi ska se, Eric är ute med hunden så nu får han skynda sig om han ska hinna se början..
Nu har jag hunnit lägga in lite bilder här och Eric kom hem medanst jag höll på med det..och det blev ingen film, nä nu sitter jag istället och tittar på när han spelar nhl 09...superkul...NOT!!
Men men vad gör man inte för honom när han har varit så snäll och duktig idag..=)

Nu ska jag surfa runt lite...=)

Älskar mina killar så otroligt mycket

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken fin blogg du har och din son är jättesöt!

Ta hand om er :)

Lilypie 1st Birthday Ticker