13 januari, 2009

Tjolahoppsan

ja jag blev ju betydligt piggare efter duschen kan jag tala om, men det var inte så lätt att duscha idag som det brukar vara... Hector brukar ligga still där på golvet och filosofera och inspektera duschdraperiet men inte idag, idag skulle vi testa att hänga i draperiet stället, hehe..så han var tup lika blöt som jag när jag var klar....=) Så även han fick plaska lite sen, jag la honom i ett bad medanst jag sminkade och gjorde i ordning mig, det är lättast att ha honom där då och han tycker ju det är så kul..=) plask plask plask hela dagen lång...!

Sen blev det lunch och sånt och jag satte igång och städade..inte fullt så roligt men det är skönt när det är klart..bäddade rent och plockade diskade och mycket mer...ja typ vardagliga sysslor...=) Så nu ikväll behöver jag inte tänka på det. Jag skulle behöva sova 1 timme eller så men nu snart så måste jag sätta huvudet i böckerna igen, har lite att göra... Fast jag skulle ju kunna åka ner till komvux (kom in) och sätta mig ett tag, för då får man ju lite ostörd tid, dom har öppet tisdag kvällar mellan 17.30-19.00... hmm men om jag tänker efter så orkar jag inte ta mig någonstans så det blir nog att sitta här i köket...

Just ja, jag måste göra någon middag nu också, det ska jag nog göra innan jag sätter mig ner med böckerna, eller om Eric kanske vill vara snäll att stå vid spisen idag..

Jag och Hector åkte iväg ut till solberga vid 14 tiden, vi skulle möta Marita där då för att gå och shoppa lite träningskläder till mig på intersport, men så blev inte fallet, vi hade missförstått varandra och hon trodde att hon skulle hämta upp mig hemma hos oss så hon hade stått utanför mig och väntat och jag stog utanför intersport o väntade, hehe så tokigt det kan bli... men vi får ta det någon annan dag. I morgon efter öppnis kanske? Jag får ta och ringa henne sen....

På tal om ringa så måste jag ringa CSN också för att komplettera lite i min ansökan om studiemedel/lån... Ska nog göra det direkt, det lär ju vara kö så då kan jag sitta och skriva medanst jag väntar..

Vi gick i alla fall in och handlade hem lite mat inne på willys, mjölk o bröd och lite sånt som alltid behövs, sen åkte vi hem..HEctor somnade i bilen på vägen hem men vaknade typ direkt när vi kom innanför dörren..=(
SÅ en kvartis sov han och det gör att han är jättegnällig och trött nu, så jag tror att Eric håller på att försöker att få honom att somna, han kommer i vilket fall som hellst aldrig orka hålla sig vaken tills klockan 19 ikväll....

Jag har börat med att göra iordning bilderna från julen som jag ska lägga in på bloggen, så dom kommer väll snart, eh bättre sent än aldrig, eller hur! Man har ju inte all tid i världen...

Nu ska jag gå och kika vad som finns i frysen, för jag börjar bli hungrig.

Älskar min underbara plutt..

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker