27 februari, 2009

tjohejsan

DEt har blivit lite dålig uppdatering här från min sida, men jag har haft lite fullt upp!

Jag har precis kommit hem ifrån en tripp till komvux, var där och fixade lite grejer inför prov och annat. Hector ligger och sover och Eric ligger här i soffan och löser korsord, han har blivit en riktig korsordsnörd...hehe

Eric tog denna natt med Hector, så jag fick vila ut mig lite..=) Och i morse vakande vi av en glad liten filur som stodd och pratade med oss och hoppade i sin säng..så underbart! Han vaknade vid 8 tiden..Eric gick upp först med honom och jag låg och drog mig i 20 minuter innan, skönt att göra det ibland. SEn var det bara att göra sig i ordning och dra ner till komvux...

Igår så tog vi det lungt på förmiddagen och sen vid 12 tiden hoppade jag och Hector ner i ett varmt skönt bad..Hector fick dyka, första gången gick jättebra, han flinade bara när jag hade fått bort vattnet i ansiktet..hehe Och andra dyket fick han en liten kallsup och hostade lite med när han var klar med det så fick han ett stort flin på läpparna igen, thihi! Jag är så glad öer att han älskar vatten och inte tycker det är obehagligt att få vatten över huvudet..!

Efter badet fick Hector lite mellis medanst jag stekte pannkakor.. När Eric kom hem vid 14 tiden så åt vi lunch och Hector fick äta pannkaka med oss för första gången och han tyckte det var jättegott, han åt upp en hel pannkaka med fruktpure till..=)

Sen skiljdes vi åt, jag åkte med Hector till öppnis för föräldraträffen och Eric åkte iväg på ett möte nere på stan...

Denna träff pratade Marlene lite om barnets utveckling och lite sånt.. många saker var för mig självklara men det var ändå bra och nyttigt att sitta och prata o diskutera vissa frågor. Kul iallafall, och alla barnen börjar ju bli så stora..tiden går så otroligt fort!

Sen åkte vi ner på stan för att handla lite och jag var tvungen att posta ett brev till CSN också, Vi mötte upp Eric också där nere.. sen åkte vi hem och myste och hade en trevlig kväll tillsammans...=) Vi gjorde även hemmagjord pizza på kvällen och det kan jag säga var supergott, men sen senare på kvällen så kände jag att jag började må lite illa, jag åt väll lite för mycket..

Nu måste jag ta min lilla son som vaknade för en liten stund sen och kryper omkring här och luktar bajs..=)

Älskar min lilla pluttis

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker