19 februari, 2009

Hjulen på bussen snurrar runt, runt, runt.......

Gääääsp......
Ja, som vanligt så är man trött, det här till vardagen, hehe

Jag tog en lååång sovmorgon i morse trots tjat och gnäll från min kära Eric, han tjatade o tjatade att jag skulle gå upp men jag vände andra örat till och somnade om varje gång, hehe... Det är så skönt att bara ligga och dra sig på morgonen och kunna somna om, det är inte varje dag man kan göra det. Vid 11 klev jag iallafall upp så att Eric kunde gå ut med hunden.

Sen när han kom in igen röjde vi i köket och lagade lunch..pasta med baconsås till.. gotti. Efter maten drog han till jobbet och jag gjorde iordning mig och Hector för att åka ner på stan. Vi fick ta bussen eftersom att Eric hade bilen till jobbet, men det var bara kul för Hector tycker det är jätteroligt att åka buss...=)

Sprang in på konsum spel och hämtade ut paketet från me&i och sen in på konsum för att handla lite och sen tillbaka till bussen igen... anledningen till att jag åkte buss och inte gick var för att jag har så jäkla ont i mitt knä..
VI hoppade av vid finninge för att gå hem till Angelica, Veronica och Liam var nämligen där..Barnen lekte och lekte och och så bjöds det på lite mat, panerad flundra m potatis och dillsås... de är gott det! Efter maten så busade jag med Noel och Liam, dom tyckte det var jätteroligt och Hector försökte även vara med på ett litet hörn, hehe Han tycker det är så roligt att leka med dom större barnen. Efter ja typ en timme så tänkte jag att nu kommer barnen att somna gott i kväll efter allt busande men sen kom jag på att....JAG kommer nog också somna gott, hehe Jag var helt slut, man är ju inte van vid denna action..=)
Vi gick hem strax innan halv 7 och det enda jag hoppades på var att Hector inte skulle somna i vagnen på vägen hem, för då skulle jag ha honom vaken hela kvällen... Han satt där och spanade hela vägen hem och precis när vi kom in på våran gård så somande han, jag petade lite på honom så att han vaknade till och sen fick jag busa med honom dom sista hundra meterna för att han inte skulle somna.. han var supertrött.
Så när jag klev innanför dörren så var det bara att klä av honom kläderna, på med pyjamas och sen ge honom en flaska välling och han somnade direkt..min sötnos!

Hector har sovit jättelite dom två senaste dagarna.. igår sov han endast 20 minuter från att han vaknade tills klockan halv 4.. och då sov han i ca 20 minuter till...alltså totalt 40 minuter på hela dagen..
Och idag har han också bara sovit två stycken 20 minuterspass, min lilla kille börjar bli så stor att han inte behöver så mycket sömn på dagarna längre. Men han skulle nog orka mer om han sov i allafall 30-40 minuter varje gång eller endast en sovstund på 1-2 timmar, men det kan man ju glömma.. om Hector skulle få bestämma själv så skulle han vara vaken dygnet runt, hehe

Om två timmar kommer Eric hem också, och nu är det äntligen helg igen för oss..=) I morgon ska vi åka ut i skogen och köra bil med veronica.. hon har typ aldrig suttit bakom ratten förut så det ska bli kul..kanske ska ta med mig filmkameran och filma henne, hehe!" Broder tuck" kommer hem över helgen också.. roligt roligt!

Nu ska jag slappa här i tystnaden framför teven, eller om jag surfar runt lite på nätet..

Älskar min underbara pluttis

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker