24 februari, 2009

Nu ska jag sova!

Sådär, nu fick jag lite tid över innan det är dags för sängen..

I morse vaknade Hector vid 7 tiden så det var bara att kliva upp. Vi tog det lungt hela morgonen och myste och busade. Efter frukosten hoppade vi ner i ett bad, det var så mysigt! Hector låg i min famn och pratade o pratade o pratade, han sa bada hela tiden.... hehe så roligt!

Sen var det dags att göra sig i ordning så man var klar tills Eric kom hem... när han väl var hemma vid 14 tiden så tog han Hector och Mowgli ut på en promenad och jag åkte ner till komvux, hade möte med studievägledaren..

Mötet gick sådär, jag behöver 260 poäng för att få studistöd+lån av CSN och då ska jag klara av dom poängen denna termin så att jag kan börja i höst med studiemedel... Men jag trode att det räckte med 250 poäng eftersom att det inte finns några 10 poängs kurser, men icke då. Då blir jag tvungen att plugga upp 300 poäng..skit också! Jaja, men det klarar jag...=)

Sen bar det hemmåt för att hämta Eric o Hector så åkte vi ut till ÖB och lämnade tillbaka skitstereon och sen åkte vi till Expert för att köpa en bättre. Efter det åkte vi ut till Willys och storhandlade.... skönt att ha det avklarat!

Vi åkte ifrån Willys vid halv 7 och jag hoppades bara på att Hector inte skulle somna i bilen, men självklart gjorde han det... När vi kom hem packade vi upp maten och Hector fick lite gröt och vi åt toast.. ingen orkade laga mat.. hehe

Sen gjorde vi i ordnig Hector för natten och satte oss i soffan och slappade framför teven..=) Hector somnade vid 20.30 ungefär...Hector har varit lite gnällig idag men också väldigt glad och busig..humöret har svängt lite upp och ner.. hehe

Just ja, han har lärt sig att peka nu..=) Han är så duktig, frågar man var tex lampan är så pekar han mot den och säger "däh".. åh så söt han är min lilla plutt.
Mamma blir så stolt över dig när du är så otroligt duktig..!!

Nu ska jag gå och lägga mig för i morgon är det fullspäckat på schemat.. Och jag hoppas på en bra natt då dom två sista nätterna har varit väldigt gnälliga, Hector vaknar stup i kvarten och inatt åt han 3 gånger. En gång är okej MEN tre, näää Hector, inte inatt hoppas jag!

Ja imorgon ska jag och Hector åka upp till Babyproffsen på morgonen och hämta vagnen och köpa lite annat, sen ska vi även in på P.o.P och kolla efter en ny jacka till Hector. Efter det blir det tillbaka till Strängnäs, till öppnis och sen eventuellet lunch på stan. Sen måste jag även ut till Willys och handla blöjor och månadens mat till Hector, vi gjorde nämligen inte det idag.

Japp mycket att göra så det är bäst att man är pigg och utvilad så man orkar med...

Älskar min underbara skatt

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker