12 februari, 2009

kväll hos oss

Hector sover sen 1 timme tillbaka, Eric är på jobbet och jag sitter och tittar på lyxfällan...helt galet att man kan få ihop så jävla mycket lån,. jag blir så arg på dessa människor som inte tänker, och speciellt när dom har barn... åhh!!

Hector är piggare och magen har lugnat ner sig.. han är fortfarande lös men det kommer inte lika ofta som innan jag började med vätskeersättningen...Han fick 1 dl majsvälling innan han gick o la sig så nu är det bara att se, än så länge är det kvar..=)

Jag vet att många är oroliga att han är magsjuk och att han har smittat alla som var på kalaset igår, men först vill jag bara säga att hade jag haft facit i hand så hade jag ju ALDRIG gått dit..jag menar jag hade ju aldrig tagit den risken...men nu är det gjort och jag kan ju inte göra så mycket åt saken tyvärr... alla barn blir sjuka och jag kunde ju inte veta att Hector skulle bli "sjuk" just då!
Jag vet ju inte om han är magsjuk eller inte.. det är lite lurigt det där. Han har ju varit lös i magen i flera veckor och måndag - tisdag natt blev det värre..
alt 1: Magsjuk
alt 2: känslig i flera veckor....fick smaka våffla av oss måndag kväll och det kanske retade magen. Och sen när han har fått mat så har det retat ännu mera..och så vidare...
alt 3: Laktosintolerant, då han har varit lös i magen lääänge!

Sen tror jag att anledningen till att han är hängig och trött är pga vätskebrist, vi har ju gett honom väskeersättning idag och det har gjort honom mycket piggare!
Jag hoppas att han inte är magsjuk och att det går över snart, mest för hans skull...

Vi var ut till Åsby vid 16 tiden idag och hämtade Mowgli som har varit där i veckan eftersom att jag har varit sjuk, det blev lite mycket bollar i luften att hålla reda på för Eric då, hehe
Vi åt middag där, det blev pannkakor och sen åkte vi hem igen.. det blev en snabb visit.

När vi kom hem så slappade jag i soffan lite, passa på medanst Eric var hemma. Jag har ju inte återhämtat mig helt ännu från halsflussen så jag känner att när man har hållt igång under dagen så är jag ju lite sämre på kvällen...=( Sen var det bara att gå upp och göra i ordning Hector för natten och städa undan i v-rummet... Hector röjer rätt så bra nu..hehe

Nej nu ska jag titta på tv.. Hector vaknade och ligger just i min famn och sussar så jag ska kramas lite med honom..=)

Älskar min familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker