18 februari, 2009

En underbar dag

Nu har min lilla Hector somnat, han var så trött efter dagen att han bara har suttit i mitt knä och myst i en hel timma.. åh vad jag älskar min pluttis, så himla gosigt!

Dagen har varit lång och jag har haft det supertrevligt..=)

Vi vaknade vid 8 i morse efter en superbra natt, då satte vi igång och städa här hemma eftersom att vi skulle få finbesök på eftermiddagen. VI röjde som bara den och vid halv 10 så hade vi hunnit städa hela hemmet och även hunnit göra oss i ordning...fattar inte riktigt hur det gick till men fan vad skönt det skulle vara om man var lika effektiv varje morgon. Då slipper man ju hålla på och städa och sånt på hela dan..=)
När vi var klara så skjutsade Eric oss ner till konsum för jag var tvungen att handla lite till middagen och sen släppte han av oss vid öppnis... Där tillbringade vi förmiddagen och gick väll därifrån runt 13 tiden..Det var inte alls så mycket folk där idag, väldigt lugnt och skönt..hehe

Japp, från öppnis och hem till mig... Angelica & Amelia och Emma & Poyraz kom också med då vi skulle äta och leka hemma hos oss...=) Även Mikaela och Liam kom också och det var så trevligt...!
Hector och Liam leker ju så himla bra med varandra, helt otroligt... Hector blir jättebusig och dom livar lixom upp varandra. Även Liam hittade min fina blomma i fönstret i v-rummet så han och Hector ville dra i den hela tiden, så det blev en hel del bus när vi försökte få dom på andra tankar...thihi...så underbara barn vi har..=) Men vi får ju inte glömma dom allra minsta, Amelia och Poyraz... först måste jag bara säga att Poyraz har nog den coolaste hårfärgen som finns, hehe
Dom röjde inte lika bra som dom större barnen men Amelia tyckte det var jättekul att sitta i Hectors gåstol och titta på när Hector och Liam busade med varandra och henne! Hon börjar ju bli såå stor även hon..=)
Emma och Poyrax var inte kvar så länge så dom missade den goda middagen...=) Jag bjöd på ugnsgratinerad fläskfile och fulkornsris med en god sallad till och självklart Coca cola ,hehe. Och gott var det...Mmmm jag älskar den maträtten och speciellt med mycket gele till..

Helt galet, Jag lovar, helt galet!!! Alla tre barnen somnade samtiditgt 2 minuter innan vi skulle sätta oss för att äta.. fattar ni! Aldrig att detta har hänt att barnen sover när man äter, hehe
SÅ vi fick sitta och äta och snacka skit helt utan små barn..=) Precis när vi hade ätit klart och så då vaknade alla samtidigt.. som om dom hade snackat ihop sig om att nu ska vi låta mammorna äta i lugn och ro, hehe.
Efter maten så åkte Mikaela och Liam och sen gjorde vi oss i ordning och följde Angelica o Amelia till tryffelstråket, hon hade bilen vid öppnis så vi gav henne lite sällskap en bit, var ändå tvungen att gå ut med hunden..

Vi var väll tillbaka hemmavid strax innan 17.30 tror jag och sen dess har vi bara tagit det lungt.

Tack alla tjejor o barn för en underbar dag och trevligt sällskap, jag uppskattade verkligen att ni ville följa med hem till oss och leka..=) Trist bara att mina andra goda vänner inte kunde komma... Och du Ellie ni får se till att bli friska så att vi kan träffas snart!!!

Gårdagen var hur lugn som helst, vi var bara hemma och slappade hela dagen så det finns inte så mycket att skriva om den.. trist, grå och tråkig tisdag iallafall...hehe

Åhh jag är helt slut efter en dag med full rulle, skulle kunna gå och sova nu igentligen, men det får jag absolut inte göra för då vaknar jag ju runt 21 och kommer aldrig att komma i säng... jag får helt enkelt hålla mig vaken tills Eric kommer hem...=)

Nu ska jag surfa runt lite på nätet och roa mig.! Tyvär så kommer det inga bilder från dagen då jag har haft fullt upp och inte haft en tanke på att man kanske ska ta lite foton på dom underbara barnen, hehe

Äslakr min lilla pluttis!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag vännen, de va super mysigt. haha nee då jag ska hålla mig borta från din fina emmaljunga, hihi.. jäkla skit brio!! ses snert igen hoppas jag..

EmiliasMamma sa...

Ja otur att vi är sjuka. Men nästa gång=) Ska försöka bli pigga så att vi kan ses nästa vecka. KRAM

Lilypie 1st Birthday Ticker