10 februari, 2009

Mot bättre tider.......

då var denna dag avklarad, och jag mår lite bättre faktiskt..=)

Natten blev lite bökig även fast jag inte har tagit Hector nu när jag är sjuk så har man ju vaknat varje gång han bökar och så. Och inatt så vaknade Hector vid 3 tiden och när Eric var upp och gjorde välling så kände jag hur han började stinka skit..han hade bajsat och det var väldigt löst!!! När Eric kommer tillbaka så får han gå och byta blöja och sen efter det så var det dags för välling, och vet ni vad som hände efter det....
Jo, Hector bajsade igen...haha så det var bara att ta tag i blöjbyte nummer 2..när dom senare kommer tillbaka till sängen så bökar Hector lite och efter ca 5 minuter kommer nästa omgång...Hector bajsade igen...
Efter blöjbyte nummer 3 så somnade vi alla gott igen..=)

Hector har varit jättelös i magen hela dagen, det har bytts blöja efter blöja hela tiden... hmm undrar hur mycket det finns kvar i hans lilla kropp!
Jag hoppas att det bara är något han har ätit för jag orkar inte med någon mer sjukdom inte. Han har inte haft någon feber eller så vilket är bra....

Eric och Hector åkte till Eskilstuna i morse för att hämta min journalkopia som ska in till CSN och sen var dom och köpte en present till kusin Liam som fyller hela 4 år i morgon..
Det blev ingen genomtänkt present eftersom att jag är sjuk och inte kunde vara med och handla, men det blev iallfall något som han ville ha..=)

Det har varit bra för både Eric och Hector att jag har varit sjuk, eller ja, om man tänker på att dom får klara sig med varandra..hehe
Eric tycker att det har varit jättekul att ha haft fullt ansvar för Hector och det har varit bra för Hector med tanke på att han har börjat bli så mammig..
På tal om mammig så blir han så glad att han inte vet vart han sak ta vägen när han ser mig nu och näär jag går så blir han så ledsen och skirker efter mamma... det skär i mitt hjärta att höra honom och jag förstår att han har saknat min närhet dom här dagarna.

Idag har vi iallafall myst och kelat lite eftersom att jag ahr varit lite piggare men jag vill fortfarande inte pussa honom eller så... men jag lovar att i morgon så ska jag äta upp honom, hehe jag längtar så att få pussas med min lilla pluttis igen!
Han försöker ju pussas med mamma hela tiden när jag gosar med honom så det känns ju jättetungt att vrida bort huvudet, han måste ju tro att jag inte tycker om honom längre..*snyft*

Ja detta har varit jätte jobbigt och jag vill aldrig mer vara sjuk!

Jag har iallafall samlat lite ork för att skicka in matteprovet idag.. det var jag bara tvungen till att göra. Och sen har jag skrivit ett brev till Csn som jag ska skicka iväg i morgon!

Dagen har varit feberfri och smärtan o svullnaden i halsen har börjat lägga sig, nu är det mest retfullt och klåda o stickningar i halsen och det är jobbigt bara det... fast det börjar göra ont så fort alvedonen slutar verka, men det är bara att trycka i sig 2 till och så går det över...=) Alvedon gör susen..
Men jag är trött och mör, alldeles medtagen men vem är inte det när man är sjuk?

Nu kom eric och sa att han ska åka iväg och posta brevet till Csn nu, så det är väll bara och fixa i ordning alla papprena så att han kan fixa det då..=)

Älskar mina snuttisar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker