05 februari, 2009

Lite om idag o lite om igår

Denna jäkla huvudvärk alltså, att den aldrig släpper. Den ligger där inne och dunkar hela tiden, mer eller mindre! Jag blir galen snart, men börjar faktiskt vänja mig, hehe.

Hector har precis somnat, skrutten, han var så trött och somnade ganska på direkten när vi la oss i sängen, eller ja, han skulle ställa sig upp och dansa lite åt mig när jag låg och sjäng björnen sover för honom. Han är ju för söööt! Men sen somnade han....

Det har varit väldigt stressigt och mycket att göra idag, precis som ALLA andra dagar, det tar då aldrig slut...alla måsten som måste göras hela tiden...=(

Jag somnade vid 22 tiden igår, var skittrött efter träningen, maten och duschen så jag slocknade ganska direkt när jag la mig ner i soffan och Eric killade mig, så japp skönt att somna tidigt en kväll och dessutom få sova hela natten och få sovmorgon på morgonen, det är LYX! Jag har nämligen inte mått så bra, pga huvudvärk och stress, känner just nu att allt bara bubblar över och jag hinner inte riktigt med allt som ska göras, och jag mår sååå jäkla uselt av det. Så Eric fick vara hemma från jobbet idag, så att jag kunde ta det lite lungt och få vila ut, och även hinna plugga lite på förmiddagen..
Stressen och huvudvären sitter ju kvar men jag har iallafall lugnat ner mig liiite.
Jag fick ju som sagt sovmorgon i morse, halv 10..=) Och då var det bara att sätta igång att plocka undan här hemma och förbereda för Eric som kom upp vid 10 och satte igång och städa medanst jag pluggade..

Sen vid 14 så drog vi iväg till Bvc för att träffa läkaren, han misslyckades nämligen på Boel-testet igår med..=( Men hon tyckte att det såg relativt bra ut i örat, det var ingen synlig vaxpropp..men han hade ett "lock" för öronen, så som vi har när vi är superförkylda. Men hon trode att det skulle ge med sig och vi skulle komma tillbaka och göra Boel-testet om ca 3-4 veckor för att se om det blir något bättre resultat. SÅ jag hoppas på det och jag är lättad över att det inte var något allvarligare...=)

Efter det så åkte vi ner på stan och handlade lite grejor inför tapetseringen och lite målarfärg..vi ska ju måla resterande väggar i v-rummet men inte förrens nästa månad och jag ville måla hörnen på fondväggen innan man sätter upp tapeten så att färgen hamnar bakom tapeten, ja svårt att förklara men ni förstår säkert, hehe. Sprang även in på apoteket och handlade innan vi drog hemmåt.

Japp hem och plugga, hehe som vanligt. Hector somande i bilen på väg hem så vi fick lite lugn o ro här hemma i cirkus en halvtimme. Eric satte igång och slipade ner tapetskarvarna på väggen där vi ska tapetsera... När Hector senare vaknade så tyckte han det var jätteroligt att stå och titta på pappa när han slipade på väggen..=)

Utvecklingen för Hector går bara framåt hela tiden, han kan nya saker för varje dag som går... ibland så blir man chockad över saker som han gör och jag är så stolt över detta lilla mirakel. När han sätter sig snällt och leker med sina saker eller med pappas skor eller vad som hellst så kan jag sitta och titta på honom i timmar, jag får tårar i ögonen och jag känner så otroligt mycket lycka o kärlek... äh jag blir galen! Haha
Hector kan nu stå själv i några sekunder, han har stått i ca: 7-10 sekunder själv..=) Och han går nu själv när man håller i endast ena handen... min stora kille..!
Språket har även utveklat nått så otroligt, allt han säger nu ör övningar på nya ord, så himla gulligt är det..

Ord som han kan säga nu och verkligen menar är:
"Oowäää" = Vovve
"Mmmamhmhma" = Mamma
"Appapa" = Pappa
"Ackt ack" = Tack tack

Han är ju så otrloligt söt när han säger dessa ord och jag blir lika lycklig varje gång..thihi

Vid 17 tiden så drog jag ner och tränade, och var även tvungen att svänga in på färgaffären igen och köpa en pensel, lite svårt att måla annars, hehe
Marie hängde med idag, alltid lika roligt med lite sällskap..=)

Sen var det bara raka vägen hem och äta MAAAT! Jag var så jäkla hungrig, hehe det blev korvstroganoff m ris..GOtti gott gott.

Eric håller just nu på och tränar och jag ska sätta mig med matteboken här igen om en stund.
Just ja, kanske ska skriva lite om gårdagen också... mest för min egen del..=)

Vi drog till öppnis så vi var där till strax efter 10, och var där och lekte o sjöng m.m. Vid halv 12 så gick vi in till Birgitta (sjuksköterskan) och gjorde om boeltestet som Hector misslyckades med förra veckan, men som jag redan berättat tidigare så misslyckades han igen. Och vi fick en läkartid direkt (alltså idag). Efter testet så gick vi tillbaka in på öppnis och åt lunch, eller ja, Hector åt lunch och jag drack en nutrilett...=)
Sen in och leka en stund till i lekrummet och efter en stund så strejkade alla barnen och var såå trötta så då bestämde vi oss för att ta oss ner på stan och luncha (inte för min del). Det blev Laura´s denna gång och jag hoppas att vi i fortsättningen går dit för att det såg så gott ut..
Jag kan ju tala om att det var så jävla jobbigt att sitta och titta på när dom andra åt god mat och drack coca cola...men jag klarade det..=) Jag satt och underhöll mig med barnen istället och aggerade barnstol åt Liam eftersom att stolarna var slut, Hector låg nämligen och sov, men vakande en stund senare så då blev det två barn i knät, men det gick ju bra det med.=)

Hector och Liam leker så bra ihop, dom är båda ganska vilda och så, eller ja Liam är ju lite vildare eftersom att han är äldre men Hector tycker bara det är roligt. Dom klättrar på varandra och leker så fint..hehe

Ja, innan jag gick in på Laura´s så gick jag in på djuraffären en sväng och tittade. Eftersom att jag kom ner före alla, då jag tog bilen. Och det mina vänner ska jag berätta att det skulle jag inte ha gjort, hehe. Jag fastnade något så otroligt för en kanin där inne och bestämde mig för att den ska vi ha. SÅ jag bokade den..thihi
Efter lunchen så åkte jag och hämtade upp Eric för att börja med en övertalning om att vi skulle ha en kanin till oss och Hector skulle ju tycka det var så kul och Mowgli med för den delen, men det gick inte så bra! Han vägrade ge med sig, han ville absolut inte ha en kanin!!!
Jag brukar vinna efter mycket tjat och lång övertalning men denna gång förlorade jag..=(

Vid 17 tiden så åkte vi alla ner på stan, jag skulle träna och Eric o Hector gick och handlade lite saker som vi var tvungna att ha hem under tiden...

Fan vad jag är duktig alltså, att jag tränar och håller på med nutriletten samt att jag äter nyttiga grönsaker m.m.. herre gud, det trode jag aldrig.. Just ja idag ska jag mätas...hoppas det är MÅNGA cm mindre runt allt....

Japp sen hem och göra kvällen, det blev tacos till middag igår, sååå otroligt gott!

Nä nu ska jag skriva lite andra inlägg och detta blev ju otroligt långt.

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker