13 februari, 2009

Tjillevippen

Då var det fredag kväll och ännu en ny helg har startat..=)
Eric sitter just nu och spelar tv-spel och Hector använder den lilla energi han har till att leka lite med sitt lego..!

Ja, Hector har varit jättehängig och trött hela dagen, jag tycker så synd om honom när han inte orkar leka eller nått. Idag har han fått i sig lite mat i allafall, lite morotspure och potatis m kyckling.. + att han äter majsvälling och vätskeersättning fortfarande... nu är han lite bättre i magen och det känns jätteskönt faktiskt, det är nämligen inte vatten som kommer längre.
Så är han ännu bättre i morgon så kan vi börja med vanlig mat igen till honom på eftermiddagen annars får vi köra ännu en dag som denna, med skonkost.

Jag hoppas det blir bättre innan helgen är slut iallafall, annars måste jag ringa bvc eller vårdcentralen på måndag, vi måste ju kolla upp då varför han är dålig i magen... men det börjar ju bli bättre så jag tror inte att det kommer att behövas, eller ja, jag hoppas inte det!

Natten har varit okey faktiskt, han vaknade vid halv 12 för att lätta på trycket lite, så då var det bara att byta blöjan och sen ge honom en flaska majsvälling och sen tog det väll ca 30 minuter innan han somnade, magen var lite orolig, det bubblade och hade sig så jag förstår att han hade svårt att somna! Men vi låg i våran säng och kramades och jag killade honom i huvudet och sjöng, det tycker han om..=)
Sen vaknade han vid halv 4 tror jag att det var och lättade på trycket igen, och fick lite välling och sen somnade han gott efter 30 minuter igen.. och sov fram till 6.20... då Eric precis hade bökat sig ner i sängen när han kom hem ifrån jobbet...
Min klocka skulle ringa vid 7 så Eric fick ta honom dom 40 minuterna så att jag kunde sova klart..=)

Sen var det bara upp och sätta sig med Hector och vänta på att han skulle somna för jag kunde inte göra mig i ordning när han var vaken då han skulle sitta i mitt knä hela tiden och gosa..!
Han somnade strax efter 8 och jag satte igång och städa och duscha och sånt..
Vid 9.40 kom Marita (Hectors farmor)... hon skulle passa Hector medanst jag åkte ner till komvux, Eric var ju hemma men han låg och sov då han hade jobbat natt ju..

Jag skulle bara träffa matteläraren och gå igenom lite uppgifter och sånt, och säga att han skulle skicka nästa prov till mig, och det skulle han göra men inget prov har dykt upp ännu...=(
jag var hemma strax efter 11 och då låg Hector och sov, min lilla snuttis!
Marita åkte hem och jag satte mig med matteböckerna....

Vid halv 2 så åkte jag ner på stan skulle fika med tjejorna på Laura´s vid 2 tiden, men sprang in på banken och skulle sätta in pengar på mitt konto då det var lite tid kvar innan vi skulle fika... jag satt där i min egen värld och hörde inte när mitt nummer ropades upp och när jag märkte att OJ mitt nummer har varit så var det så lång kö så då sket jag i allting, hehe
Jag har varit lite förvirrad idag och vet inte riktigt vad jag håller på med.. det kan vara så ibland..=)

Sen blev det fika..och det kändes så konstigt att sitta där utan Hector... Alla andra hade ju barnen med sig men jag ville inte riskera att ta med Hector eftersom att det kanske kan vara magsjuka och jag vill ju inte smitta någon. Fika och prat i över en timme blev det och sen for jag hem.

När jag kom hem låg alla och sov, Hector hade somnat runt 3 tiden och han sov ända fram till 6 då jag väckte honom.. i tre timmar, snacka om trött liten kille...och ändå är han lika trött.

Nu fick jag en trött snuttis i knät här så vi ska gosa lite..=) Snart börjar Let´s Dance också..

Älskar min underbara Hector!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker