25 februari, 2009

En dag med fullt ös!

Ojojoj vilken dag, jag har haft fullt upp hela tiden och nu har jag slagit mig ner i soffan efter en lite sen middag och ska försöka få Hector att somna.. han nämligen somna i famnen medanst jag skriver..hehe

Natten var väll okej, jag gick och la mig ganska tidigt igår och det var ju tur med tanke på att Hector vaknade vid 4 tiden och ville gå upp med pappa, så det var bara att kliva upp och sätta sig i soffan med honom. Han somnade om relativt snabbt och vi var i säng igen vid 5 tiden..
Sen slog han upp sina blå vid 7 tiden då det var dags att kliva upp..=)

Vi tog det lungt i en timme på morgonen och sen fick Hector frukost och så gjorde vi iordning oss för en fullspäckad dag..

Dagen började med en tur ut till Willys för att handla Hectors mat och blöjor m.m och efter det så åkte vi upp mot Eskilstuna.. Vi kom upp lite tidigt, 25 minuter innan babyproffsen öppnade och Hector sov i bilen så jag kunde ju inte stanna heller för då hade han vaknat och bökat under hela väntetiden.. så då fick jag köra runt lite i Eskilstuna tills det öppnade...

Åhh vad fin vagnen var..=) Jag är såå nöjd! Men det är väldigt ovant med en vagn som har färger, hehe..min andra vagn är ju svart. Men det vänjer man sig vid..
Sen köpte jag även en ny skötväska och det blev en enkel svart i märket Brio..det fanns nämligen ingen annan som matchade vagnen så att.. köpte lite annat också, en potta, en mugg, ett bananfodral och en jättesöt nalle från teddykompaniet som spelar musik..Hector tyckte jätte mycket om den och satt och gosade med nallen när vi shoppade..=) Köpte även reflextejp som ska fästas på vagnen. Just ja, beställde en till "regskylt", han måste ju ha en på den nya vagnen också..=)

Efter babyproffsen så åkte vi in till P.o.P för att kolla om vi hittade några bra ytterkläder till Hector men jag hittade inget..så då åkte vi hemmåt..Eller ja inte hem, vi åkte till öppnis.

När vi kom dit så försökte jag få i Hector lite lunch men han ville bara leka, han var så extremt busig där idag,hade önskat mig 10 armar och 100 ögon så hade det varit lättare..hehe
Vi var inte där så länge, efter en stund så åkte vi ner på stan och gick in på lindex, Hector blev lite sur över att vi skulle gå men det gick över ganska snabbt..=)

Jag letade efter ytterkläder till Hector på Lindex men kunde inte bestämma mig hehe

--Det blev en liten paus här nu, hehe... Hector har stått och krämat i mitt knä, han är tydligen lite hård i magen, stackarn!--

Men iallafall, vi träffade Ellie och Emilia inne på lindex också, det var kul att äntligen träffa dom, även om det bara var för en kort stund.. sötis Emilia och Goa Ellinor..=)
Sen såg jag även en annan person som jag umgicks med mycket förrut, eller ja det är väll några år sen, men ändå känns det som igår, hehe... Vi hade väldigt kul tillsammans och hon har faktiskt varit en av mina närmsta, bästa vänner och jag brukar faktiskt tänka tillbaka på den tiden och saknar den! Men idag är vi inte vänner då våran vänskap slutade ganksa så tvärt och vi pratar inte ens med varandra!
Jaja, nu tänker vi inte mer på det...hehe.

jag har så många andra nya goa vänner och även gamla vänner som står mig väldigt nära.. =)

Sen gick vi och fikade på Nancy´s...visserligen så har jag sagt att jag aldrig mer skulle gå dit, men jag var så trött och orkade inte gå någon annanstans, hehe men det blev bara en torr äcklig muffins, ennu en anledning till att aldrig mer gå dit, och en coca cola. Kanske ska tala om vem det är jag har umgåtts med, hehe. Det var Angelica&Amelia och Emma&Poyraz. Det är så trevliga tjejer det där, med två små sötisar..=)

Efter fikat åkte jag upp och hämtade Eric för att ta med honom till Lindex och välja ytterkläder till Hector.. Vi köpte en jacka med byxor till i strl 86 och en tillhörnade mössa+vantar. Jättefint..=) Sen åkte vi hem..!

Men när jag kom hem och började packa upp allt så märkte jag att byxorna till jackan var i strl 80, men det stod 86 på lappen..FAN! Så det är bara att åka ner och byta dom i morgon...

Jag har även beställt lite roligt på nätet till Hector och hans rum..=) Det kommer att bli så bra.!

Från panduro blev det bokstäver HECTOR och färg ,turkos, som jag ska måla bokstäverna i.
Sen en fin bjällra som jag tror Hector kommer att älska, och två fina krokar samt en mätsticka..från blåelefant

Sen även lite väggdekor ifrån unikdekor först en där det står "bä bä vita lamm" och så är det 3 söta lamm till och sen en där det står "Du är det finaste jag vet..." och ett litet hjärta till...

Åh vad fint det kommer att bli..=)

Hector har inte somnat ännu så nu ska vi lägga oss i soffan och mysa..!!

Älskar min pluttisnutt

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker