16 februari, 2009

En ny vecka....

Då var det måndag men fortfarande "helg" för oss då Eric är ledig måndagar på eftermiddags veckorna!

Jag har legat och slappat hela morgonen i sängen, har inte känt mig på topp och har verkligen inte haft lust att kliva upp, men man måste ju. Jag har ju en underbar son att gosa med så då går allt mycket lättare..=)
På tal om Hector så ligger han i mitt knä och sover nu.. min lilla skrutt!

Igår satt jag och pluggade i flera timmar, tills jag blev så trött i huvudet att det inte var någon ide att sitta för allt blev bara jobbigt och ointressant, och då kommer man ingen vart. Efter allt pluggande så åkte vi ner på stan för att handla till middagen. Det blev ugnsstekt falukorv m potatismos.. och skoja att det var gott.. haha! Vi köpte även lite söndags godis, jag har ju inte ätit godis på två veckor så dom första godisarna var hur goda som helst men efter bara några stycken så började jag må illa och kunde inte mera.. vilket kankse är positivt, hehe
Kvällen blev en myskväll framför teven och det som rullade var Beck-gamen... och sen kollade vi på en annan film men jag somnade efter en stund, som vanligt!

Idag ska jag köra igång med nutriletten igen, känner mig inte lika taggad som sist men det är bara att sätta igång så går det nog av bara farten. Och i morgon hade jag tänkt att börja träna igen men det beror helt på hur jag känner mig i kroppen... men skönt ska det bli att komma igång igen.

Hmm vad ska man hitta på idag då? Jag kommer inte på något kul, det blir väll troligtvis lite plugga och mycket lek med Hector men annars så vet jag inte...

Jag har funderat mycket på det här med vagnar, vilken jag ska ha, vilken som är bäst för oss och ja tankarna flyger runt hela tiden och det är så svåååårt! Man vill ju inte köpa fel lixom.
Men det lutar åt en emmaljunga scooter med tanke på att vi redan har en sport classic och då är det ju onödigt att köpa en citycross... Sen är ju cangaroo en fin vagn också men den har ju inte heller fullt sittläge som UJ och det känns inte som att det är någon bra ide att köpa en sån då eftersom att Hector vill sitta upp...
Japp det blir nog en scooter, men nu kommer man till nästa val, VILKEN FÄRG???
Både jag och Eric tycker ju att Brown check är så jäkla snygg men sen ska man ju tänka på att man kanske tröttnar fort och då är det ju bättre med en svart.. men det lutar nog åt den bruna..=) Japp, jag får klura på detta, än är det ju inte riktigt läge, jag har ju två veckor på mig.

Wow, vilken "man" jag har...just nu så håller han på och ska bädda rent i sängen och tvättar, han är så duktig... och allt gör han utan att jag har bett honom om det..=)

Jag måste bara skriva att Hector har börjat gå jättebra när man endast håller honom i ena handen.. hmm, undrar hur tidigt han kommer att gå själv? Han är ju så duktig min lilla plutt....

Älskar min underbara familj!

2 kommentarer:

BabyOnBoard sa...

Jag tycker iaf inte Cangaroo. Vet en som hade en sån som framdäcket ramlade av på flera gånger och den var helt ny!

Skootern är bra men så jäkla liten korg under bara=)

*Stolt Mamma Till Hector* sa...

okey, ja det låter ju inte bra..kanske ska skippa den ur tankarna då..

Ja, scootern är bra och snygg, men det gör inget att korgen är liten för vi ska ha kvar den stora vagnen också..=)

Lilypie 1st Birthday Ticker