23 september, 2008

städa städa...hela dagen!!!!

Denna dag har jag spenderat i badrummet...låter kul va?? hehe
Nej men jag har storstädat där inne...varenda liten vrå är rengjord...jag har skrubbat och skrubbat och skrubbat....=)

Varför är det alltid lika tråkigt och jobbigt att starta en städning...man är antingen segstartad eller så hoppar man över det och tar det en annan gång..=)
Så är det i allafall för mig..!
Men när jag väl har satt igång kan ingen stoppa mig.... jag tycker nästan att det blir roligt då..! Och efter allt är klart är det sååå himla skönt att ha ett rent hem...det luktar så gott och allt blänker..hehe
Japp nu är det rent...
Nästa steg tar vi in i stora garderoben...=( inte lika kul.....fast det är samma sak där...man vet inte vart man ska börja men när man väl startat så går det av bara farten!

Men allt tar sin tid....
När man har en son som inte alltid gillar att ligga och sysselsätta sig själv så hinner man inte så mmycket mellan varven....hehe..
Det blir 10 minuter här och 10 minuter där...
Matning, lekpauser, sövning.....ja allt som man måste göra för att Hector ska vara nöjd...för det går före all städning.!!
Ibland kan det vara jobbigt eftersom jag är en sån person som gillar att ha koll på allt och värkligen hatar minsta lilla damkorn..... det ska vara ordning och reda och rent!!!!! Och det går men det tar som sagt lite extra tid..hehe...hinner man inte pga av andra saker kan jag lätt få lite prestationsångest.....måste städa....måste städa...måste fixa...måste fixa...hehe låter idiotiskt.!=)

Innan jag satte mig här så hade jag och Hector precis kommit inanför dörren...promenerat till dammens pizzeria för att köpa mig en coca cola.....=)
För er som känner mig så vet ni ju att jag måste ju få i mig min dagliga dos...hehe
Hector somnade i vagnen, han var jättetrött..men jag ska snart gå och väcka honom för sover han för länge så vet jag vem jag får sitta uppe med hela sena kvällen...jo, Hector!
Väcker jag honom nu så komemr han nog att somna innan 9 ikväll i allafall...hoppas jag.

Tiden bara rinner iväg...HEctor har blivit så stor...!
Nu har han börjat få tag i sina fötter..senaste veckan har han hållt på och dragit och slitit i benen för att komma åt sina fossingar..och han är så duktig och lyckas...!=) Han tycker värkligen det är jättekul!
Sen har han ju även börjat vända sig från rygg till mage....=) Det var väll någon vecka sen men jag har varit så dålig på uppdateringen....

Ja nu ska jag gå och mysa med min älskade son!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker