14 september, 2008

Hector har smakat morotspure!!

Idag har vi varit hos mamma i mariefred...
VI tog och grillade för sista gången i år...mmm det var jättegott..=) Sen efter maten så gick vi ut på promenad, tog en vända runt golfbanan..!
Åh jag blir så arg på alla dessa äckliga små mygg som är överallt... man kan ju inte stå still för då äter dom nästan upp en, visst har det blivit lite mindre nu än vad det var för någon vecka sen, men jag vill att alla ska försvinna.

Nu har det blivit lite kallare ute, ska väll iväg i morgon och köpa en åkpåse till Hector... blir lite skönare och varmare i vagnen då utan att packa på honom så mycket obehagliga kläder!!

Idag har Hector fått sin första smakportion...=)
Jag kände att jag inte ville vänta längre, kan ju börja redan nu eftersom att han är såå intresserad av maten som vi äter, varför då inte ta vara på det intresset och börja introducera lite mat...??..
Han fick lite morotspure...
Oj vad han satt och smackade och undrade vad det var som hamnade i hans mun.. han måste ha tyckt om det, för han strejkade inte...
Han såg lite fundersam ut och så men efter att varje liten sked var avklarad så log han som att han visade att detta var ju jättebra..!=)
Vi filmade allting så att man har första matsmaket på film, ska lägga upp filmen här också någon dag.!

Jag glömde ju burken hos mamma men ska ner och köpa en ny i morgon så att han kan få lite varje dag... Det går ju att frysa in burkmaten i små portioner så slipper man slösa en hel burk för en ynka teskedsportion.!

Denna vecka jobbar Eric natt, så han har precis åkt iväg till jobbet..! Skönt med lite lugna kvällar för sig själv.=)
Hector somnade vid 7 så han sover nog hela natten..hoppas jag..!

Nu är det "ensam mamma söker" på tv så jag ska gå och titta vad det är för desperata mammor som vill ha lite kärlek..=)

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker