20 september, 2008

Lördag...skulle plocka svamp?

Nu har Hector precis somnat... han är så ynklig och tycker det är jättejobbigt att vara sjuk.
Det är första gången han är sjuk, han är jättesnorig och så har han lite feber, som mest 37,9..gav en supp direkt så den inte skulle stiga ännu mera...vet ju inte om han har ont i halsen som mig, men jag tror att han har det..!
Stackars liten....

Vi var ju i mariefred idag...när vi kom dit så hade mamma och chrille redan fixat det med sofforna, ena grannen var på väg till "tippen" med massa skräp, så då passade dom på att slänga upp sofforna på hans släp..hehe...ja det är bra när grannarna hjälper till med sophanteringen..=)

Sen åkte jag och mamma ner och handlade till maten, på torget var det bondens markand tror jag att det heter, men inget för mig... och så var det tre stycken får i en inhäggnad...som folk tydligen skulle kunna titta på då!??
Men men vi gick in på Ica istället och handlade....
När vi kom hem så hade Eric fått Hector att sova, lite skönt med lugn och ro....fast då var det ju så att mamma började med maten och jag visste ju att Hector skulle vakna lagom tills vi skulle äta..=) Alltid, det slår aldrig fel....hehe.

Efter maten la jag mig och vilade en stund....man blir trött av att gå upp klockan 5 på morgonen! Men det bev kanske bara 5 minuter, fast det hjälpte lite grann fasktiskt...
Efter ett tag så gick vi upp i skogen för att gå ut med hundarna och plocka svamp..=) Jag hade Hector i bärselet med myggnätet till vagnen över honom...fungerade superbra.... måste ju skydda honom från dom små ettriga myggen..dom är ju överallt!!!!!!
Mamma hittade lite svamp, men jag, Eric och Daniel virrade runt och fattade ingenting...jag tyckte jag såg svamp överallt, men inget som dög tydligen..=)

När vi kom in så gjorde vi i ordning oss för att åka hem...vi var så trötta...
Mowgli fick stanna kvar hos mormor...=)... lite skönt med avlastning. Fast det gör inte honom något, han älskar att vara där..som tur är.

Snart börjar Beck -mannen med ikonerna....tror jag att den hette...?? Vet inte om vi har sett den, fast beckfilmerna kan man ju se flera gånger så det gör inget i så fall...! Gick ju inget annat på tv ändå så.....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker