26 september, 2008

Långa fredagen.....nu är jag helt sluuuuut....!!!

jaha då var denna dag slut...!

I morse fick jag sovmorgon..=)..jätteskönt när Eric tar Hector på morgonen så man får sova lite..hehe.. gick upp vid 9.
Jag gjorde i ordning mig och Hector och tog och åkte till Öpf...har aldrig varit där på fredagar så man var ju tvungen att se hur det var då....
JAg kan ju säga att det var ju absolut inte lika myckt folk som på onsdagarna....långt därifrån!
Detta var faktiskt bättre för Hector eftersom att när det är så mycket människor där så blir det ett sånt himla tjatter på alla vuxna.=(..... så han blir orolig och tycker mest att det är jobbigt...Men idag gick det bra, och han somnade en stund också!
När vi kom dit så var det bara Angelica, Noel och Milton där....så det var ju hur lungt som helst... sen kom det lite fler folk efter någon timme.... Noel och Milton är Hectors kusin Liams kusiner...japp lät kanske lite invecklat?? hehe..nej men det är inte så invecklat som det låter.!

När jag kom hem tog vi det lite lungt...pratade lite med mamma i telefonen tycker så synd om henne....
Ska väl berätta lite om vattenläckan...hehe..
Det var ju så att det var vatten i hela hennes lägenhet...flera cm....plastgolven typ flöt och träparketten har rest sig...alla golv är förstörda...nu var det väll inte så mycket vatten längre eftersom golvet och väggarna har sugit åt sig allt..=( STORA omfattade skador!!!!
Jaha det som hände var iallafall att 2 av mammas grannar har haft stopp i avloppen...alltså att det inte har kommit något vatten hos dom...så det hade varit någon firma där igår och spolat rören med ett ganska hårt tryck...det dom inte visste var att när dom spolade så sprutade allt vatten ut genom mammas golvbrunn i badrummet och vattenfyllde hela henns lägenhet... med centimetervis av vatten...
Så nu ska mamma flytta till en provisorisk lägenhet i Åkers styckbruk....hehe..till en liten 1:a..haha.... nej skoja bara..det är inte kul..hon bor nu i en 4:a och ska trycka in sig i denna lilla vrå..stackarn!!! Hoppas hon får bra med ersättning!!!!
På måndag skulle hon väll få reda på hur omfattade skadorna är..eventuellt senare...eftersom att dom kanske inte kan se det förrens dom har börjat riva golven.......
Forstättning följer..=).......................

Jaha sen åkte jag och träffa mamma istället på mcdonalds och åt lite mat...sen åkte vi och handlade lite mat och blöjor och sånt till Hector...

Efter det åkte vi hem...redan här var jag hur trött som hellst...
Men när jag och Hector kom hem så han vi inte mer än att komma innanför dörren innan vi skulle vidare...vi tog och åkte ut till Åsby..och var där i några timmar och hälsade på..!
På vägen hem tog vi och åkte förbi grillen..ingen orkade laga mat..=(.. det var inte så gott faktiskt....

Idag har Hector ätit en halv burk med mat till lunch....helt otroligt..han helt enkelt vräkte i sig maten..hehe...sen åt han även gröt för första gången för en timme sen...banangröt blev det..=) han åt jättebra...

Nu ska jag gå och lägga Hector...och titta på Tv..är super duper trött men kan ju inte gå och sova om inte Hector gör det.....

Älskar mina Änglar

1 kommentar:

Anonym sa...

Du e så duktig Malin:) Förstår inte hur du orkar, tycker att du e världens bästa mamma.
Höll på att ramla av stolen av skratt när jag läste om vattenläckan.
Kram till er alla från Mormor

Lilypie 1st Birthday Ticker