14 september, 2008

Faster Theresias tal.......

Detta fina tal höll Hector´s Faster Theresia:

Under mina och mina syskons uppväxtår har våra föräldrar påtalat hur
viktigt det är att ringa och berätta när det hänt något.
Som syskon tar man ofta fasta på olika delar i ens föräldrars råd
och uppmaningar.
Storasyster Helena har tagit frasen "ring" på fullaste allvar, vilket
resulterat i att hon ringer - ofta och gärna.
Lillebror Eric tycks mer ha tagit fasta på frasen "när det hänt
något" - vilket resulterat i att jag sedan 1998, då jag flyttade
hemifrån, fått två telefonsamtal.
Ett förra hösten när Eric med stor glädje och stolthet i rösten
berättar att jag ska bli faster, och ett den 5 juni i år när han berättar
att Hector äntligen har kommit till världen.
Jag lovar att jag alltid kommer att minnas dessa samtal!
Lillebror - Jag är väldigt glad över din lilla familj! Över dig, Malin,
Mowgli och inte minst Hector.


Jag vill även passa på att nämna de som inte är här idag, men som
likväl är en del av Hectors liv - Farmor Svea, farfar Sven, mormor
Märta och Erik och Hectors namne - morfar Erik Oskar.Som ett minne till dessa vill vi - mamma, pappa, Helena och jag,
ge dig morfars vigselring. Den var en gång en symbol över Märtas
och Eriks kärlek - idag får den vara en symbol över vår kärlek till
dig och din fina familj.


Jag tycker vi höjer våra glas och skålar för Eric, Malin och inte
minst för Hector - allas vår ögonsten. Skål!

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker