25 september, 2008

Mowgli hemma igen..=)

Igår så tog jag och röjde i garderoben...=)
Det blev jättefint därinne nu...allt står p sin plats! Hyllan som jag hade i badrummet förut ställde jag där inne istället...blev ganska bra..den står bättre där än i badrummet.
Jaha allt tog ju sin tid..så man han ju inte så mycket annat... bara dom vardagliga sysslorna.

Hector han är så himla go nu...det är skönt att han äntligen kan sysselsätta sig själv några minuter...lägger jag honom på golvet på att täcke så kan han ligga där och prata med täcket eller sina leksaker...skönt med lite pauser ibland=)
Sen bara älskar han sina fötter....så fort man tar av blöjan på honom så tar han tag i sina fötter och drar....blir ju lättare då när man är lite friare.! Men han tar ju tag i dom annars också..=)

Skrev för några dagar sen att han hade börjat sträcka upp händerna i luften....hehe.. han gör det fortfarande...
upp med händerna, rakt upp, håller kvar en stund för att sedan med en riktig fart slå ner dom igen...HAn tycker det är jättekul!!! Och uppmuntrar jag honom så kan han hålla på hur länge som hellst...min toker!
Hen börjar bli sååå stor........

Mamma var här igår också och lämnade Mowgli... hon och Chrille stannade en liten stund på en kaffe..... och så satt hon och lekte med Hector så klart!=)

Skönt att ha Mowgli hemma...=)
Han var så fin, alldeles genomkammad och han såg jättesmal ut....hehe...det gör han efter varje borstning....
Jag ska ner på stan i dag och köpa en sån där sax som klipper varannat strå.... och ta å klippa honom där pälsen är så tjock..!

Det är skönt att lämna bort honom nårgra dagar....så man får en paus från alla dessa hårstrån!!! Men det är mysigt när han kommer hem=)
Nu i morse när jag gick upp så såg jag att det var hårigt på golvet igen..åh... hår, hår, hår!!!!
Jag lovar, det tar alldrig slut!
Han har varit hemma sen igår eftermiddag och det är redan hårigt...=(
Med Mowgli så måste man dammsuga 2 ggr om dagen om man vill ha hårfritt på golvet..om det ens blir det då?...inte kul...
Jaja man ska inte klaga....man får ju kärlek i allafall....eller hmm ja, ialla fall husse...=)....eller?
Så klart vi alla får kärlek av våran "lilla" vovve...men husse är bäst!!!

Hector somande sent igår också..nästan som att han väntar på pappa..tills han kommer hem från jobbet...=) när han kommer hem så leker dom en stund och sen somnar Hector!

Nu ligger Hector och sover...han har sovit en stund nu, men det är bara bra..då blir ha pigg och glad när han vaknar sen!=)
JAg ska väll gå och laga lite mat!! Är lite hungrig faktiskt......
Sen ska jag och Hector gå ner på stan.

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker