03 september, 2008

öppna förskolan, fika, leka, fixa och Idol.....hmmm?

I natt har Hector bökat med oss, jag gick upp vid 3 tiden med honom då han inte alls ville sova, men han somnade senare vid 4..... vid 5 vaknade han igen och då fick pappa gå upp med honom och han somnade om igen efter någon timme.
Vaknade vid 8 tiden och då gick vi upp..jag var jättetrött och Eric han fick sova till 10 eftersom han skulle jobba senare.
Allt beror nog på att han sov så länge igår på eftermiddagen så runt 3 i natt så tyckte Hector att han var tillräckligt utvilad och ville gå upp... men det ville inte mamma och pappa..=(
Får hoppas att han sover bättre inatt, men det tror jag att han gör...Han brukar inte vara krånglig om nätterna...

När vi vaknade tog vi det lungt i soffan och myste lite innan vi vid 9 gick och badade... Sen fick han sova så jag kunde göra i ordning mig.. sen skjutsade Eric oss till öppnaförskolan strax innan 12. Han skulle ju ha bilen till jobbet....

Det var jättemycke folk där idag, vi gick in och satte oss i lekrummet och Hector tyckte det var jättekul, efter ett tag kom det en familj med en tjej på 4½ månad som Hector nog tyckte var jättesöt för han tittade på henne jättemycket och dom stog och pratade och inspekterade varnadra jättelänge..hehe det är så roligt att se att barnen värkligen känner av och känner skillnaden på olika barn!=) Han visade iallafall att vissa var intressantare än andra!
Sen kom Anneli, Fredrik och Oliver vid kvart i 1... dom tittade bara förbi en liten stund, Oliver skulle nämligen in till BVC och få sin spruta.
Ja iallafall när dom kom så tajmade dom in tiden då Hector hade tröttnat och var gnällig, han är alltid gnällig när vi träffas... =) det är så typiskt!
Jaja men efter en stund så somnade han och sen kom Anneli in med Oliver igen efter sprutan, Oliver hade gråtit jätte mycket och var väldigt ledsen... stackarn...=(
Hmm...det får mig att börja fundera på hur Hector kommer att vara efter sprutan...han ska nämligen ta den på måndag.

Vid tjugo i 2 ringer Madde och säger att dom var på väg in till strängnäs. vi skulle nämligen gå ner och fika på stan.
Så då var det bara att börja promenera neråt.....
Jag har fixat så Hector kan sitta i vagnen nu, han vill ju inte ligga när han är pigg och vaken, så nu sitter han upp med sele och kan se allt!=)
Han tror nog att han är större än vad han är....hehe
Bara han är nöjd så....

Vi gick runt och tittade på blommor först till dopet innan vi gick och fika... men jag hittade inte några, får fixa det i helgen!=) som vanligt, ute i sista sekund!
Sen satte vi oss och fikade på Aroom...vi gick även runt lite på stan och tittade på kläder och så.. men jag hittar aldrig nått till mig så det är inge kul...=(
Jag älskar ju vanligtvis att shoppa, men efter graviditeten så har det blivit besvärligt...inget som passar....bläääää!!!

Jag och Hector tog bussen hem, vilket han tyckte var jätte intresant, han satt i mitt knä och tittade runt och sen kunde han ju även titta ut genom fönstret...jättekul tyckte han!
Det var nämligen första bussturen!
Vi kom hem vid 16 tiden....
Nu var Hector övertrött, han hade ju bara sovit en liten stund på dagen, så han var sur ända tills han somnade vid 17.oo....
Jag passade på att ta det lite lungt medanst han sov... Men blev tvungen att väcka honom vid 19.00 för annars hade säkert denna natt blivit som inatt.....han hade inte velat sova!
Ja vi satt och lekte och han var jätteglad...sen somnade ha för natten vid 20.20.
Älskar dig min lilla snutt!

När Hector hade somnat satte jag mig för att sätta in foton i fotoalbum, jag fick nämligen nya foton i brevlådan idag...som jag beställde i söndags.
Men jag fick bara plats med ca 60 styken av 400....så jag måste köpa fler album!

Idol började idag, med den nya omtalade juryn...
Tyckte väll att det var som vanligt och man fick inte någon speciell uppfattning om jurymedlemmarna efter bara ett program... men det var kul att se folk göra bort sig, skratta kan man aldrig göra för mycket utav..hehe!
Fattar dom inte att dom inte kan sjunga??? Tydligen inte...nötter!!!!!

Nu ska jag gå och sova...skulle kunna skriva massor men orkar inte mer......

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker