15 september, 2008

Lugn och ro...

Nu är det äntligen lite lugn och ro..!!!!
Eric åkte till jobbet för ca en halvtimme sen och Hector har precis somnat efter mycket bökande...har hållt på sen halv 8... han har vaknat till nästan direkt efter jag har lagt honom i sängen men somnar snabbt om i min famn=)..
Nu ligger han iallafall där och sover, får hoppas att det håller i sig, så man får sova lite i natt..

Natten som har varit har då inte varit rolig..han somnade 7 igår kväll och sen dess har han bökat och gnytt hela natten, inte många timmar sömn för mig inte!!! Men, men, några sånna nätter ska man väll ha också så man får känna på det hårda föräldralivet ibland..=)

Innan Eric vaknade idag så åkte jag och Hector ner på stan och köpte en åkpåse till vagnen..det blev skitbra..=) Nu slipper jag packa på honom flera par byxor..han tycker absolut inte om det, vilket man kan förstå! SÅ det är bara på med jackan och mössa nu..=)
Vi var även in på Ica och handlade lite burkmat till Hector Och sen gick vi in på Lindex för att handla några byxor till honom... han växer ju så himla fort, köpte 2 par i storlek 74 och en body....
När vi var klara åkte vi hem och väckte pappa.!!!

Han gick ut med hunden och vi vilade lite..=) När han kom hem så pkte vi ut till Willys för att handla mat och blöjor...passade på att gå in på Intersport också..köpte ett par coola nikeskor till Hector och Eric ville köpa hantlar men han får vänta till nästa månad..!
Sen åkte vi hem....

När vi kom hem så blev det matlagning...köttfärsås med pasta..mm det var jättegott, såg precis att Eric hade glömt matlådan så jag får äta det till Lunch i morgon..=)
Men jag undrar hur han kommer att klara natten utan mat...stackarn!!
Efter maten somnade alla tre i soffan, det var hur skönt som hellst kan jag säga....

På kvällen hade vi besök av en bokförsäljare, han var här i början av året också och sålde årsböcker...vi köpte dom och får nu en sån bok varje år...! Det står om viktiga och stora saker som har hänt under året...faktiskt ganska kul toalettläsning..hehe..=)
Nu när han var här så sålde han Lexikon i samma serie...10 böcker från A-Ö och med fick man en kartbok tror jag samt en frågesportbok med 1000 frågor i.... självklart skulle vi ha dom också... har man börjat så måste man ju fortsätta, dom är ju jättefina och jag tycker det är intressant och kul med sånna böcker...man kanske kan bli lite smart på köpet..hehe!?=)

Hector åt lite morotspure idag också till lunch, det går väll sådär, men vi får köra med samma i några dagar till och hoppas på ännu mera framsteg... självklart att han tycker att det är jättekonstigt att få något annat än flytande i munnen....konstig kosistens och stark smak..hehe ja det får ta tid då tycker jag..!!

Hector bara avgudar sin nya gåstol, han kan sitta där hur länge som hellst och leka, men han sitter inte...utan han står ju hela tiden...=) Han har hittat ett ställe där man kan stå och leka...två flugor i en smäll..helt perfekt...
Det roliga som jag tycker är att man kan tro att han vet vart knapparna sitter som gör att den låter.... visst säger ni... men så fort det tystnar så sätter han igång den igen...hur otroligt som hellst..=) Min älskade son..!!
Gåstolen var ett väldigt bra köp kan jag säga!

Hmm tittade på Outsiders nyss... Handlade om olika familjeförhållanden!
En familj med 10 barn...jag förstår inte hur dom har tid och ork till allt...visst om jag hade någon som städa, tvätta, handla och allt sånt så skulle jag också hinna och orka med...
Det ser även så himla enkelt ut för dom, visserligen så har dom väll klippt så att det ska se ut så, det är väll ingen dans på rosor hela tiden kan jag förstå, men ändå!!
Var även en som var surrogatmamma...hmm..vilket jag absolut inte kan förstå hur man kan vara..jag blir så himla ledsen när hon sitter och säger att hon inte har några känslor för barnen...kan det värkligen vara så?? Jag kände kärlek till Hector så fort jag visste om att han fanns i min mage...!
Hon hade fött 7 barn och att vara gravid var det bästa hon visste typ...hon vill vara gravid men inte behålla barnen...? Hemskt tycker jag.!! Visst är det väll bra för dom som inte kan få barn att det finns surrogatmammor men att hon säger att hon aldrig får några känslor för det barn som hon har burit på och känt sparkar av i 9 månader, tycker jag är jätte sorgligt!!!
Kan absolut inte förstå......!

Jag älskar mitt barn!!!!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker