07 april, 2009

Vi vill vara friska....

Nu är hela familjen sjuka...=(
Det är så jäkla trist att vara dålig jämt, och nu ligger vi alla i influensan..*snyft*

Det är så typiskt också, Eric jobbar inte nästa vecka så vi hade verkligen behövt dom pengarna som han skulle ha tjänat ihop dom här dagarna, men är han sjuk så kan han ju inte jobba. Så det är bara att acceptera läget och hoppas att vi blir friska fort..=)

Hela förmiddagen idag har jag plockat, fixat, rensat med massor som man inte brukar pyssla med till vardags men som ändå MÅSTE göras...När Eric kom hem vid 14 tiden så åkte jag ner till komvux för att få uppgifter med mera. När jag satt där nere så kände jag att huvudet bara blev tyngre och tyngre och att nu är det kört.. Jag mådde ju dåligt i morse men nu började jag må skit!
På vägen hem så svängde jag förbi apoteket och affären.. när jag kom hem så moffade jag lite baguette som jag hade köpt på Ica, supergott... och sen blev det bara slappa, slappa, slappa för hela familjen.. Jag säger bara det att det är tur att Hector också är lite dålig och vill vila och mysa med oss i soffan för annars hade det blivit jobbigt!

Köpte även ett stort påskägg till Hector som vi ska lägga lite leksaker och så i som han ska få i helgen..=) Första påsken...thihi!

Jag känner absolut inte för att vara sjuk nu... jag har massor som ska fixas här hemma och det ska göras klart i Hectors rum m.m..men det får vänta och så får man ta lite i taget när man orkar.

Eric har tittat på hockey hela kvällen...=( Det är så jäkla trist, så ja, jag har suttit vid datorn och spelat lite på blip.. har spelat lite där dom senaste dagarna när Hector har varit dålig, man har ju ändå knappt inte kunnat lämna soffan lixom. Jag har inte spelat på blip sen jag var gravid, och man fastnar lätt när man väl har börjat, tiden bara rinner iväg.

Har lagt in alla bilderna från kameran också nu på datorn, men jag orkar inte lägga upp några bilder nu så jag får ta det i morgon... Jag hoppas att jag är lite piggare då...

Nu ska jag alldeles strax gå och sova, det behövs mycket sömn om man vill bli frisk snabbt..=)

Älskar mina sjuklingar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker