24 april, 2009

VARNIG! Lååååångt inlägg...hehe

Ojojoj vad jag är trött nu kan jag tala om, detta inlägg kommer nog att bli väldigt osammanhängande...hehe, bara en liten varning..=)

Hmm vart ska jag börja då?
Gårdagen då kanske...

Natten till igår somnade jag vid 1 tiden tror jag, slocknade som en stock, haha..Sen så klev jag upp igår morse vid 9 för att fixa i ordning mig och Hector och allt lite snabbt för att sen ge oss ut till Willys och storhandla, vi kom dit vid 10 tiden och det blev nog den snabbaste storhandlingen hittils, det tog ca 30 minuter så det var ju skönt..=)
Sen gick vi in på Intersport för att kolla på någon träningsgrej till Eric men det var tydligen beställningsvara så vi avvaktade för att se om den fanns i Eskilstuna eller nått innan,..
Såg ett par skitsnygga röda adidas skor där inne som jag ville ha till Hector, så dom ska väll inhandlas kanske..måste övertala Eric lite först..hehe

Sen åkte vi hem, Eric gick ut med hunden och jag försökte få Hector att somna så jag kunde packa in maten i lugn och ro, för han var supertrött. Men precis när han somnar så kommer lilla Ebba och knackar och plingar på dörren..hon undrade nämligen vad våran bil gjorde på gården, haha... Precis när jag hade satt mig ner i soffan igen för att förska en gång till med nattningen så knackar det igen. Då var hon tvungen att säga att dom skulle iväg snart så vi han inte leka med henne ute.. jag hade nämligen sagt att vi kommer ut när Hector har sovit klart.. Haha, sötis!
Nu var det ingen ide att försöka få Hector att sova, så jag satte honom i sin stol och han fick titta på mig medanst jag packade in maten. Men jag hann inte mer än att böja mig ner för att lyfta upp första kassen på bänken då det plingar på dörren igen. Jag går och öppnar och då ville Ebba visa att hon hade hittat en död nyckelpiga, haha.
Men sen blev det lugnt, dom åkte väl antaglien, hehe

Jag packade in maten och fixade i köket. Medanst jag står och ställer in lite saker i skafferiet så står jag med ryggen mot Hector, sen när jag vänder mig mot honom igen så STÅR han i stolen...HJÄÄLP!!!! Han var på väg upp på bordet, hehe
Det var första gången han reste sig upp i stolen..han kom ju på att det var superkul så jag spännde fast honom, och det kommer jag göra i fortsättningen också..=) Men han blev ju så klart super sur över att han satt fast men då fick han ett rån och satt där snällt och mumsade medanst jag fixade det sista..

Sen blev det snabb lunch innan Eric åkte till jobbet, makaroner och köttbullar..=) Hector åt som aldrig förr, han tyckte det var supergott, han åt nästan mer än mig..Men det är klart, när man får sitta och pilla i sig maten själv så är det ju roligare..=)
Sen drog Eric till jobbet...

Vi satte oss i soffan och vilade maten och så somnade Hector efter en stund..Jag satt vid datorn ett tag och precis när jag skulle lägga mig ner för att vila sen så vaknde ju självklart Hector..=)
Jag visste inte vad vi skulle hitta på nu så vi gjorde oss i ordning och tog bussen ner på stan för att hämta trumman från jabadabado, som vi hade bett barnens handelsbod beställa hem till Hector, han ska få den när han fyller..=)
La även undan bordet + stolarna som han ska ha i sitt rum, fick ju inte med dom då jag inte hade bilen.
SEn gick vi in på Lindex oxh shoppade lite, blev en t-shirt och en piketröja samt ett par jeansshorts till Hector och jag handlade lite underkläder. DEt är inte ofta jag handlar något till mig själv längre..så atte..
Köpte även en jättesöt haklapp med Helge på inne på hem&hantverk och sen var jag förbi på elkedjan och köpte hem glödlampor, konstigt nog så var typ alla lampr döda här hemma så det var ett måste..=) Var även in på blommaffären och köpte rosa liljor hem till köksbordet, dom luktar ju sååå gott.!!
Sen tog vi bussen hem och var hemma strax efter halv 5.

Vi hann knappt komma in förrens det kom en Ebba och ville att "Victor" skulle komma ut och leka, enligt henne så heter Hector "Victor", hehe
Så vi väntade med middagen och gick ut och lekte en stund på gården, stod och pratade med Cecilia medanst barnen lekte.
Hector kökade smågrus och trivdes bra..=)

Kom in strax efter halv 6 så det blev en sen middag, och sen busade vi inne på Hectors rum tills han skulle sova vid 19 tiden.
När vi busade så tittade jag in i hans mun, och där var den... Hector har fått sin sjätte tand..=) Den sitter där nere, till höger och hans "nedre framtand" . Vänster sett från mig. Jaja ni behöver inte förstå nått, haha.. jag skriver bara lite invecklat för att jag själv ska komma ihåg vilken ordning som tänderna ploppar upp..hehe

När Eric kom hem ifrån jobbet igår så kom han med ett förslag om att åka upp till Stockholm idag, han vile nämligen förbi någon affär och köpa träningprylar, men det blev inget sånt, vi har inte pengar till det denna månad, då det ska shoppas utemöbler och annat.

Jag tog min sömntablett vid 23.20 igår kväll för att förhoppnigsvis somna innan 12, men när jag sen vid halv 1 släckte allt och kände att nu har det gått så lång tid så nu måste jag väll somna på stört! Men icke då... det tog ett bra tag att somna igår..jag hade mycket att grubbla över tydligen..Men jag somnade strax efter 1 iaf..

Ojoj..detta inlägg blir långt..haha

Dagen började med att mina killar klev upp vid 8 och badade och åt frukost och sen klev jag upp vid 9 och duschade, sen gjorde jag i ordning mig och Hector för att åka ut och lämna Mowgli ute på Åsby eftersom att vi skulle iväg och fixa massor idag. Jag och Hector åkte ut strax efter 10 och sen blev vi kvar en stund och pratade lite medanst Hector lekte. Eric var ju hemma och tränade så det var ju ingen ide att jäkta..=)
Sen åkte vi hem så Hector fick i sig lunch och så skulle vi ju sjävklart ha med oss Eric också..hehe

Första stoppet blev nere på barnens handelsbod för att hämta bordet + stolarna, dom hade slagit in dom så fint till paket..=) Sen fick vi även köpa en mini gitarr från jabadabado serien som jag har velat haft till Hector lite billigare, det var någon träbit i den som hade lossnat men vi vet inte om den fyllde någon funktion, denna gitarr ska nämligen kunna stämmas och spelas som en riktig, men vilken 1 åring kan det lixom.? Så det spelade inte oss någon roll....Vi fick den ju för lite mindre än halva priset så det var ju taget..=)

Sen åkte vi och tankade bilen och handlade lite lunch till oss så forvi upp mot Eskilstuna. Stannade först till inne i stan och gick in på Kappahl. Dom hade 25% på hela köpet så det blev en hel del kläder till plutten där inne. 2 par snygga jeans, 2 t-shirtar, en långärmad tunn tröja,2 pyjamaser och sen även ett par coola brillor som Hector så stolt har på sig. (Provade inne på Lindex igår och han vart överlycklig över att få ha på sig glasögon så det var ju bara en självklarhet att han skulle få ett par..thihi).
Vidare in på HM och där fick Hector en snyg keps som han tycker jättemycket om att ha på sig och 2 stycken solhattar samt ett par sockeplast. Jag köpte strumpor till mig.

Hmm vidare till Stadium där vi skulle kolla efter en jäkla stång till Eric men dom hade ingen där, Hittade en supersnygg jacka till Hector men det får bli en annan gång, köpte en till mig istället. Jag var mer i behov av en vårjacka så att.. men den var billig, 20% rabatt också så det var ju bra..=)

Sen blev det inte så mycket mer inne i stan, var in på P.o.P eftersom att jag hade en rabattcheck där men vi kände att nu får det vara nog, Hector har fått så mycket kläder redan!

Vi åkte iaf ut till Tuna park för att kolla därute efter den där stången till Eric men det fanns ingen där heller, så det blir till att beställa en på Intersport. Hittade iaf ett snyggt regnställ + regnmössa till Hector inne på Exit som han fick.
Inne på Exit så frågade ERic hon som jobbade där om det fanns någon gymexpert eller liknande inne i stan. och hon sa att det fanns en på köpmansgatan. Så JAA, raka vägen dit..hehe

VI parkerade vi Sveaplan och vandrade dit bort, hittade en liten leksaksbutik på den lilla gatan som sålde rubens barn dockorna, dom är ju så fiiina..=) Men jag höll mig, något ska han ju få önska sig av andra när han fyller också..hehe
När vi ändå var där så tänkte jag att vi skulle springa in hos fotografen där vi tog 6-månaders fotona för att beställa en tid för 1-årsfotograferingen. Men det var ju såklart stängt, så jag får ringa honom istället.
Vi hittade iaf tillslut denna gymbutik, men det var stängt och dessutom så sålde han bara pulver och kläder så det var ju inget för Eric. Han blev super ledsen över att denna stång inte fanns någonstans, men men... vad ska man göra.

Efter detta åkte vi ut till babyproffsen och köpte en sykelstol till min cykel så jag och Hector kan ut och cykla nu i det fina vädret. Blev ju självklart en fin hjälm också..=) Lite majskrokar och ett par supersöta foppatofflor..hehe

Vi åkte förbi Mcdonken innan vi åkte hem till Strängnäs.. Men vi åkte inte hem.. vid detta laget var jag helt slut och klockan var redan nästan 5 så hela dagen har vi vandrat och shoppat..Men vi åkte till Jysk för att bestämma vilka utemöbler vi skulle ha och ska sen ev i helgen eller i veckan åka och köpa dom. Eric sprang även in på Intersport för att beställa stången så om 1 ½ vecka har han den.

Sen åkte vi äntligen HEM!!!

Hector fick middag direkt när vi kom hem och jag packade sedan upp allt vi shoppat och Eric åkte ut till Åsby för att hämta hunden. Han var förbi på affärn också och handlade gotti till kvällen. Sen blev det slappt ett tag tills 19.20 då Michelle kom..=)
Japp Michelle är här nu och ska vara här tills på söndag, det var ju ett tag sen så det är ju kul.. Hector tycker det är super roligt, så det tog ett tag innan han somnade. Inte förrens efter 21 slog han igen sina blå för att sova. Michelle gick och la sig efter talang och nu sitter Eric och tittar på en film och ja, jag har suttit här och skrivit detta enormt låååånga inlägg, som säkert ingen har orkat läsa, men det gör inte mig något eftersom att jag skriver av mig för min egen del..=)

Hectors 7;e tand är även på G, man ser den men den har inte spruckit ännu, men snart så.! Tänderna bara ploppar upp nu..hehe

Tänker inte skriva om morgondagen eller något mer alls nu, för detta inlägg blev längre än vad jag trodde, hehe
Så jag avslutar NU..

Älskar mina killar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker