14 april, 2009

Skänkt kläder till Afrika...haha

Sitter här och har precis fixat och planerat klart med föräldrapenningen, det trista är att våra dagar är snart sluut..=( Dom tar slut till semestern börjar...
Så nu ska jag bara ringa dom i morgon och be dom ta bort dom begäran som redan ligger för dom blir ju fel nu när Eric jobbar lite annorlunda.. sen ska det vara fixat..=)

Jag var ju på Vc och pratade idag och jag har varit där så ofta att jag har fått högkostnadskort nu så om två besök så slipper jag betala något i ett år framöver, och det gäller alla besök..skitbra ju..=)
Samtalet gick bra iaf, och jag har fått ett klart svar på en sak angående mig som jag aldrig har tänkt på förrut, det klaffade så innåt att jag nästan blev chockad..=)
Det finns alltså en förklaring till allt man gör här i livet...och varför man är som man är..

Mötet gick iaf jättebra.. och jag känner att man mår bättre efteråt, så det är ju skönt..=)

Innan Vc så åkte jag förbi macken och hämtade ut den jäkla AHA boken som har legat där en vecka nu, men nu står den i bokhyllan med dom andra.

När jag kom hem så hade Hector somnat precis så vi sprang ner med garderoben till förrådet och sen körde vi upp bilen och lastade in allt annat som skulle ner dit, sen bar jag över Hector i vagnen och vi gick ner och städade och fixade i ordning där nere så man kunde få in allt...
Hittade även lite sandleksaker som vi tog upp som jag ska tvätta och sen kan Hector leka med dom..=) Vi plockade även fram rullgardinen, den ska vi sätta upp i sovrummet nu eftersom att det börjar bli så ljust på morgonen och Hector vaknar tidigare o tidigare..Så den ska sättas upp i veckan också..

Efter röjningen i förrådet så tog vi säcken och 3 papperspåsar fulla med kläder och lastade in i bilen och åkte ut till Willys, där skänkte vi bort kläder för flera tusen till Afrika...hehe Det kändes både jobbigt och bra, nu har vi gjort en god gärning iaf..=)
Sen gick vi in på Intersport för att leta efter en vårjacka till mig men jag hittade ingen som jag inte såg ut som en uppstopad korv i...=(
Så det var Eric som fick shoppa istället, två par shorts och en ny keps samt nått träningsredskap..

Sen åkte vi vidare till karlssons för att handla en förlängningsladd, men det blev en rutchkana också, haha..Hector ska få den när han fyller år tänkte vi, men vi får se, den kanske åker fram tidigre, men jag ska försöka hålla mig..=)
Vi köpte även lite gott till kvällen..men uscha vad jag mår illa nu, man ska fan inte proppa i sig massa skit..!!

När vi kom hem så fick Hector middag och sen gick Eric och tränade, första gången på ett tag nu eftersom han har varit sjuk.. Och jag busade med en busig Hector..=)

Hector har blivit en riktig busunge, han gör allt han inte ska och röjer som bara den..
I köket så öppnar han kastrullskåpet och kastar ut alla kastruller och stekpannor på golvet och tycker det är jättekul, och det gör han nästan hela tiden..=)
Han har även börjat med något jätteroligt, han spänner hela kroppen och tar i som bara den, det gör han jätteofta när han sitter i sin stol vid matbordet, han tycker det är superkul..hehe

Idag försökte han även att klättra upp på verktygslådan som stog i v-rummet, men det gick inte så bra, jag tror han förstog att han skulle ramla ner på andra sidan om han fortsatte, så han gav upp efter ett tag..hehe

Hector somnade vid halv 8 idag och sover som en stock fortfarande, tröttisgris..=)

I morgon blir det full rulle IGEN!!!
Dagen börjar med att vi ska upp tidigt, jag bara hoppas att jag kan somna ikväll så jag orkar. Vi ska till öppnis i morgon..=) Det var länge sen nu eftersom vi alla har varit sjuka, men i morgon ska vi dit...tjohoo! Och jag tror att Eric även följer med, det blir kul..=)
Sen efter öppnis och så ska vi upp till Södertälje och lämna in bilen på någon rostkontroll, för att se så att bilen mår bra. Vi ska vara där vid 15 och det skulle bara ta någon halvtimme, sen blir det kanske lite shopping och sen när vi kommer hem så blir det tillbaka till öppnis för att gå på föräldrarträff som börjar klockan 18..
Ja, hela långa dagen är fullbokad!

Nu ska jag filura runt lite...=)

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker