07 april, 2009

Nu är alla sjuka!

Nu har vi precis gått upp.. det är sol ute idag igen och det är så skönt nu när våren äntligen är här!

Igår gick vi upp vid 8 ungefär efter en ganska så bra natt med tanke på att Hector var dålig så sov han jättebra. På morgonen var han hur pigg som helst, och det visade han genom att trakassera Mowgli.. så jag fick stänga in dom på varsin sida av grinden.. hehe

Vi tog det lugnt och duschade o badade och gjorde oss i ordning. Strax efter 10 så gav vi oss ut, först åkte vi till BVC för att kolla om dom hade några tider för vägning och mätning. Vi hade tur, vi fick komma in direkt, för det var någon som hade avbokat en tid..=)
Eftersom att Hector har varit sjuk i snart en vecka så har han ju ätit dåligt så han har ju tappat lite vikt men jag skriver mer om det i ett annat inlägg..

Efter BVC åkte hem till Veronica o Liam och väntade på att dom skulle bli klara, sen tog vi oss en promenad ner på stan i det underbara vädret...Jag gjorde några ärenden men glömde såklart bort att hämta ut mina tabletter mot huvudvärken så det måste jag göra idag!
Träffade även Michelle och Vanessa nere på stan och det var så mysigt att få krama om Shelly, det var ett tag sen hon var hemma hos oss. Hon ville följa med oss hem direkt men vi sa att hon skulle komma antingen i helgen eller nästa helg.

Sen gick vi förbi godismonstret och lämnade tillbaka filmerna som vi hyrde här om dagen och sen gick vi hemmåt. När vi kom till bilen så särade vi på oss och gick hem, eller ja vi åkte bilen hem såklart..hehe

Hemma så tog vi det lugnt en stund och Hector fick lunch och sen tog vi och satte oss ute på altanen och lekte lite..=)
Sen kom pappa hem vid 14 tiden och då åt vi mat och sen tog vi och gick ut i solen på framsidan i "lekparken" och lekte lite med Hector, det blev inte så lång stund då Hector tröttnade efter en kvart och ville gå in och sova.

Eric kände sig dålig när han kom hem ifrån jobbet igår, han var snorig och hade ont i halsen så Hector hade väll smittat honom då, och i morse när jag vaknade så kände jag mig snorig och jätte tjock i halsen. Så nu är även jag förkyld!! BLÄÄÄÄ

Men iaf, när vi kom in så somnade Hector och sen kom Marita förbi och hämtade upp Mowgli som ska vara ute på åsby i några dagar eftersom att vi är dåliga. Så han har det mycket roligare där ute under tiden..=)

Hector sov ganska länge så vi satte igång med tapetseringen av fondväggen i hans rum, men så fort vi skulle sätta första våden så vaknade han, hehe... Typiskt!
Men när han vaknade så var han inte lika pigg som tidigare på dagen längre. Han var jätte hängig, men han hade ingen feber. Han gnällde och gnällde och såg jätte dålig ut, så vi gav honom en alvedon och 20 minuter senare så var han uppe och lekte lite försiktigt igen...alvedon gör susen.
Vi tapetserade klart väggen igår och jag måste säga att det var mycket, mycket smidigare och lättare att sätta upp förklistrade tapeter, det blev inte samma kladd och ja det var helt enkelt lättare! Så nu är det nästan klart, det är en liten rand kvar på 5 cm ungefär som måste tapetseras men det skulle vi fixa när Hector hade somnat igår men så blev det inte, så det får jag ta sen någon gång när tiden finns. Det är ju absolut inte panik...
Efter att vi hade fått upp halva väggen med tapeter så kom Hector krypande och visade tydligt att han tyckte att tapeterna var jättefina, han pillade och klappade på prickarna och så jätte glad ut...thihi.!

När det var klart så ställde jag i ordning möblerna och Hector blev något enormt GLAD över att kunna vara i sitt rum och leka igen, han myste med sin matta och gosade med fårfällen och kröp omkring och var helt galen...hehe. Han hade verkligen saknat sitt rum..

Eric började med maten medanst jag tapetserade så den var ju klar när jag var klar..=) Det blev visserligen en sen middag, vid halv 8 satte vi oss och åt korvstroganoff med ris. Hector fick också äta det och han fick äta själv, så ni kan ju förstå hur det såg ut i köket när han var klar..hehe. Japp det var ris överallt...

Sen blev det sängen för Hector och slapp i soffan för oss..=) JAg satt vid datorn hela kvällen då Eric satt och tittade på fotboll hela kvällen...

Natten har varit jätte bökig, Hector har vaknat flera gånger inatt och gråtit och bökat och gnällt! Så idag känner jag mig lite seg..
Det första Hector gjorde när vi klev upp var att krypa in i sitt rum och leka...han är vekligen superglad över att kunna leka där inne igen..och det gör mig så stolt..=) Det blev verkligen såååå otroligt fint där inne...

Idag när Eric kommer hem så måste jag åka ner till komvux och prata o planera lite, jag har ju varit sjukskriven i 2 veckor så jag har ju lite att ta igen..=( Men men, det löser sig nog!

Nu ska vi äta frukost..

Älskar mina änglar

1 kommentar:

Anonym sa...

själv sitter man på jobbet och halvt sover. alla ansträngningar gör att kroppen tar slut direkt. Uffha...nu är det iaf maat! ska käka tonfisksallad. mums! älskar er!
//eric

Lilypie 1st Birthday Ticker