12 april, 2009

jag är sjuk

Ligger ute på åsby och slappar, jag har bihåleinflammation så jag är inte alls på topp idag..=( Vaknade i morse av att vänstra halvan på ansiktet och ögat gjorde fruktansvärt ont och kunde inte riktigt kliva upp..

Så jag låg och halvsov hela förmiddagen typ och sen gjorde vi oss i ordning och åkte hit ut, först var vi en sväng ner på stan och handlade lite blommor till Theresia, hon fyller ju 3o idag.. hipp, hipp hurra!

När vi kom ut så blev det fika och så har Hector busat lite med en jämngammal tjej som är här på besök för att gratulera theresia, alltså hennes föräldrar, inte bara lilltjejen..=)

Så nu ligger jag här i Erics föräldrars säng och vilar upp mig inför kvällen, då vi ska äta mat och umgås. Helena och Nils kommer runt 18 tiden så man ska väll försöka bli pigg till dess iaf.. inte kul att inte kunna vara på topp när det är lite kalas.

Hector är med pappa nu, jag vet inte om dom är ute och leker eller där nere,.. Men om ca 45 minuter ska Hector sova så han också orkar leka hela kvällen..=) Så Eric kommer väll komma upp med honom då så jag kan ligga och mysa med min lilla pluttis.

Igår när vi kom ut hit så blev det först fika och sen en lång promenad med alla..det var trevligt..=) Det är ju så otroligt fint väder nu, det är så skönt.. Hector har lekt ute i kortärmat i två dagar nu och han tycker det är så skönt att slippa jackan och tjocka tröjor..=)
Hector sov under nästan hela promenaden så han var pigg och glad när vi kom tillbaka..

Maten börjades förberedas och vi gjorde inte så mycket alls, lekte med Hector och busade lite... Sen vid 17 tiden så satte vi oss och åt god påskmat och jag åt alldeles för mycket..uscha,.hehe
Hector var supertrött redan då så han somnade en stund och sen när han vaknade så vaknade han på helt fel sida och var lite små tjurig..

Sen fick vi lite påskägg och Hector fick en jättefin påsk pyjamas från P.o.P i påskpresent av farmor o farfar..=) Sen var det dags för oss att åka hem.

När vi kom hem så fick Hector sin nya pyjamas på sig och sen fick han ett stort påskägg med leksaker i utav oss... det tyckte han var roligt..=)
Han fick leka lite en stund och sen var det dags för sängen..

Jag och Eric låg i soffan och slappade och tittad på tv hela kvällen sen runt 23 så gick även vi och la oss för att sova...
Det var gårdagen det.

Nu ska jag spela lite på blip och vila, snart kommer Hector för att sova med mig..

Älskar min underbara familj

2 kommentarer:

annsan_s sa...

Stackare, du får krya på dig!

Kramizzz

angelica sa...

Kul med bihålrinflammation, blire antibitokakur fördig nu då! Fan Jens kunde inte ens röra sig när han hade de!!

Lilypie 1st Birthday Ticker