19 april, 2009

Tandsing nr 5..=)

Då var det kväll i vårt hus...=) Sitter och vänta på en film som ska börja om en halvtimme...

Efter att jag hade skrivit förra inlägget så busade jag med Hector..och då såg jag den, han har fått sin 5:e tand..=)
Den sitter i överkäken brevid hans högra framtand..(vänstra sett från mig). Jag blev lagom chockad eftersom att jag alltid har sett förut att tänderna är på väg men denna gång så var den bara där..hehe
SÅ nu har han fem små gryn i munnen... min stora kille!

Vid 14 tiden så åkte jag ner på stan och köpte inslagspapper och ett kort, sen åkte jag förbi macken och slänge i mig en korv och sen vidare hem för att slå in paketet och hämta Hector.
Vi blev klara i lagom tid och åkte iväg..

Vi har ju aldrig varit i huset som Mikaela o Tony flyttade till så vi chansade på att vi skulle hitta, jag fick en adress så jag litade på att jag skulle hitta utan gps och karta..haha.. Har aldrig varit i Malmy skogarna förr men det gick bra.. Jag letade efter ett nybyggt hus med byggarbetsplats på tomten...=) Och jag hittade utan att förvirra mig!

När vi kom så låg Liam och sov, stackarn hade öroninflammation på sitt första kalas..så vi gick husesyn och det var jättefint! Man blir så sugen på att bygga eget själv också..=) Men det får vänta tills man har ekonomi för det..för det är ju knappast gratis!
Efter en stund så väcktes födelsedagsbarnet och det tog en stund innan han piggnade till men sen var det lek och bus på schemat..=)
Tänk att han har blivit så stor, det var ett tag sen vi träffades nu, och nu har lillkillen börjat gå så bra..=)

Hector har ju inte velat gå på några veckor nu, sen han blev sjuk..När han var sjuk så orkade han ju inte ens vara nere på golvet och sen har det väll blivit att han inte har vågat, han har tagit några steg men sen har han satt sig ner och börjat krypa istället...MEN...
Idag så har han börjat igen..=)

Ute hos Mikaela så tog han faktiskt och gick en hel del, bara sådär. Jag tror att det var för att han såg att Liam gick så då kände han väll att han skulle visa att han också minsan kunde..=) Sen har han gått här hemma jättmycket senare idag.. det är så roligt..!

Det bjöds på tårta, kakor och saft...mums!
Efter presentöppnig och fikat så blev det lek med barnen och prat.. Vi åkte hemmåt vid 17 tiden och såhär långt så har inte Hector sovit något sen 11 på fm.. så han var väldigt trött och slockande direkt när vi åkte därifrån. Min lilla tröttis...=)

Vi åkte hem och hämtade upp Eric för att åka ut till Willys och handla blöjor och barnmat, men jag glömde våtservetter så det får jag åka och köpa i morgon eller så tar vi det när vi storhandlar senare i veckan. Jag köpte även 2 hårfärger så jag ska färga håret i veckan hade jag tänkt, bara blondera det lite.. och ja, jag behöver 2 förpackningar till mitt stora slitna barr...haha
Sen tänkte jag att jag skulle boka tid hos Mikaela för en frisyrändring...=)

När vi kom hem så packade jag in maten och blöjor och allt annat skit och ställde mig och stekte köttfärs samtidigt som jag tvättade och fixade lite.. och köttfärsen resluterade i att vi åt tacos..åh så gott det var..=) Det blev lite över så jag ska nog gå och göra iordning mig lite efter att jag har skrivit klart..

Sen efter maten så gick jag in på Hectors rum och lekte med honom oc vi dansade lite till musiken och gosade.,, åh vad jag älskar min son! Vi har även satt upp kroklisten vi köpte och fixat iordning på byrå och hyllor därinne, så nu börjar det se rätt så okej ut.. eller rättare sagt, det är SKITSNYGGT!!!! haha

Hector somnade vid 20 tiden och sover fortfarande gott, förstår det,han har ju busat med sina kompisar idag och inte sovit så mycket på det, så det är klart att han sover gott eftersom att han är trött.

Nu ska vi titta på film här..

Älskar mina änglar

går - Hectors rum

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker