14 april, 2009

En ny dag...

Jaha då var det en ny dag med nya saker att göra, tyvärr så kunde jag ju inte somna igår så jag klev inte upp så tidigt som jag hade velat..

Klockan tickade på inatt och vid kvart i 4 gav jag upp... jag orkade inte vara vaken längre fast jag inte kunde sova.. Så jag gick och la mig, och klockan tickade på...tick tack, tick tack....
Sista gången jag tittade på klockan var den halv 5 så jag somnade väll strax efter 5 antar jag.

Jag har sovit väldigt dåligt men jag har sovit iaf, jag är trött och har huvudvärk...klev upp 11.20 då Hector vaknade från sin tupplur, så jag var tvungen att gå upp även om jag var helt slut, för Eric var ute med hunden..

Jag hoppade in i en dusch direkt för att piggna till, och sen fick Hector sin lunch och nu sitter jag här och Eric sitter och leker med Hector i hans rum.

Jag ska göra mig i ordning snart för klockan 14 ska jag vara nere på Vc och efter det blir det röjning i förrådet samt ner med allt skit. Sen skulle ajg behöva fixa med föräldrarpenningen också, det är en enda röra där med, när man har varit sjukskriven och sånt så blir det ju så fel allting, men det löser sig, jag får sätta mig ner senare och fixa det.

Just jag vi måste hämta ut AHA 2008 som har kommit på posten också, den har legat där någon vecka nu så det är väll dax antar jag, heheJa, jag skulle kunna sitta här och skriva en låååång lista över allt jag ska göra men det är inget kul att läsa om det så nu struntar vi i det....

Min bihåleinflammation verkar inte rikitgt vilja släppa, den ligger och trycker där hela tiden, men jag hoppas att det går över snart så det inte börjar göra ondare, då måste jag ju ner till läkaren och på pencelin, vilket jag inte vill, är så trött på läkar beskö nu...blääää
Men jag är inte så kinkig, jag klarar av det mesta, då jag har varit med om det mesta, hehe....Så lite smärta gör inte mig något.. Sen är jag ju kvinna också och vi tål ju lite mer..=) Hade det varit Eric som hade detta så hade välden gått under för länge sen.. thihi...Alla killar är lite mesiga när det gäller sjukdomar, dom blir så mammiga bara tempen stiger 1 grad, haha

Det händer så mycket med Hector nu, han är så duktig och kan så många nya saker, och gör nya roliga hyss för varje dag som går, alt går så fort att jag knappt hinner med här, jag glömmer bort att skriva om det och sen rinner det bara ut i sanden...Men...

Dom senaste veckorna har han lärt sig att klappa på magen och på benen när man ber honom, han är ju så otroligt söt..=) SEn har han börjat göra pruttljud med munnen också, det var väll några veckor sen han började med det, han fyller munnen med luft och spänner läpparna och pressar ut luften så det kommer ett otroligt sött pruttljud..thihi..Jag tror att han försöker låta som pappa när han leker med bilen..=)

Ja herregud det händer så mycket här, jag har redan glömt bort vad jag skulle skriva, hehe
Just ja, han har kommit på att det är jättekul att krypa under och över hunden, hehe.. När Mowgli står upp så ska han krypa under magen på honom och när han ligger ner så ska han krypa över honom. Här om dagen så fick han n liten problemlösning, Hector var på väg under magen men så sätter sig Mowgli ner.. Jaha, hur ska jag göra nu då? Såg man hur Hector tänkte.. Han stog där en stund då han tillslut beslöt sig för att ta sig igenom på ett eller annat sätt, han duckade och försökte pressa sig imellan, men det gick inte så bra, så det fick han ge upp ganska snabbt..haha

Sen har Hector även börjat sjunga, han gör det till musik och utan musik...jättsöt! Men min lilla plutt är ju alltid otroligt söööt...=)
När jag och Hector åkte till Mariefred i torsdags så spelade dom en låt på radion som han tyckte var jätte bra, så han spottade ut nappen och satte igång och sjunga..Så där satt vi och sjäng tillsammans och hade jätte roligt..=) Men tyvärr så kommer jag inte ihåg vilken låt det va..

Nu måste jag göra mig i ordning så jag får skriva mera senare...

Älskar min underbara familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker