13 april, 2009

Full rulle, hela dagen

Jag är helt sluuuut!!!

Hela dagen har vi haft fullt upp här hemma, vi har endast suttit stilla när vi har ätit mat, men nu har jag slagit ner min rumpa i soffan och Eric är inne och nattar Hector, hmm undrar faktiskt om han själv somnade för det var en halvtimme sen han gick in. Får nog gå in och väcka honom nu annars kommer han inte att kunna somna senare ikväll...

Japp han sov, men nu sitter han här i soffan med mig..=)

Jaja, jag tog en lååååång sovmorgon iaf, med tanke på att jag är dålig så behövdes det, jag måde lite bättre idag faktiskt, inte samma smärta men det var ändå ett tryck i ansiktet hela tiden och så har jag haft huvudvärk hela dagen men men..det är jag så van vid så det är det minsta problemet.. Jag har fan haft huvudvärk varje dag i 9 veckor nu, konstant! Det är så jäkla jobbigt men man lär sig att leva med det..=(

Jag klev upp vid 12 iaf och då satte vi igång direkt här hemma, vi ska ju vårstäda och rensa hemmet denna vecka..så vi får det fint och får ordning o reda på torpet. Det har lixom blivit ett rent kaos när vi har legat sjuka i 2 veckor...

Vi har fixat iordning i Hectors rum, tagit ut en garderob (som hör till lägenheten) och tömt den så den ska vi bära ner till förrådet i morgon, sen har vi satt upp tavlor och fixat o städat, samt flyttat runt möbler m.m..
SEn har vi gjort i ordning lite i sovrummet, bäddat rent och nu under kvällen så satt vi och pillade med den här jäkla väggdekoren som vi skulle ha upp, men den vägrade att lossna ifrån pappret, det tog ett tag men tillslut gick det, den var så jäkla jobbig... jag brukar ha tålamod men det tappade jag nästan nu..hehe. Men nu står det "Du är det finaste jag vet..." och så ett litet hjärta i slutet ovanför hans sänt i vårat sovrum..=) Det blev jättefint!

Sen har vi resnat och städat inne i stora garderoben, det var en enda röra därinne men nu är det fint, ska bara vika alla kläderna i byrålådorna men annars är det klart där inne..=)

Vi har tvättat o tvättat fixat o fixat hela långa dagen så vi är ganska slut nu..

I köket står det ett berg av saker som ska ner till förrådet, sen har vi även rensat ut kläder och jackor och sånt som vi inte använder. Jag skulle behöva sälja skiten eftersom det mesta är fint och dyra saker, men jag orkar fan inte så det åker till välgörenhet eller sopen...

Det är en hel del saker kvar att göra här hemma men i morgon så ska vi börja dagen med att rensa och städa nere i förrådet i carporten, för dit ska alla sakerna samt garderoben som vi tog ut ur Hectors rum, och det kommer ta en jäkla tid för vi har så mycket saker i det förrådet att vi skulle kunna inreda ett till hem.. helt galet, och ändå vill man inte slänga något..hehe
Den som spar han har....=)

Hector har varit busig men jätteglad och snäll idag, han har lekt så bra medanst mamma o pappa har hållt på och röjt, han tycker det är kul när vi håller på... han är med på ett litet hörn och gör sitt..=)
Och mellan sysslorna har man fått leka lite med Hector så han var nöjd under nästa projekt..=)

Just ja vi har även städat o rensat i linneskåpet också..=) Varenda liten detalj ska rensas och städas här hemma innan vi är klara..hehe

I morgon ska jag till Vc och prata igen, fick ju en liten hemuppgift sist jag var där men den har jag inte klarat av att göra, jag får ångest så fort jag tänker på den, ändå är det inget avancerat..hehe Men sån är jag..=)

Igår..

Hector och jag sov ju middag vid 16 tiden ute på åsby och vaknade vid 17.20 då vi klev upp..Helena och Nils kom nästan direkt efter och hon var så glad över att se Hector..=) Hector fick en jättefin påskpresent av faster.. En grön vindfleecejacka från P.o.P.. Jag har tittat på den många gånger och jag tycker den är så jäkla snygg så det var ju kul att han fick just en sån..=) TACK FASTER HELENA! Sen blev det mat och firande av Theresia som fyllde 30 år.. Maten var jättegod och jag åt väll allt för mycket denna dag också..=( Så i två dagar i rad har jag frossat i god mat, inte bra..hehe
Tiden bara rann iväg..Hector somnade vid 21 och sov så sött i sin vagn. Strax efter 22 så började vi röra oss hemmåt, jag fick ju köra även ocm jag inte var på topp eftersom att Eric hade festat loss lite..hehe
På tal om festa loss så var han en riktig supare i förrgår..haha, han svepte snaps på snaps och blev roligare o roligare..men pratade desto mer... och det kunde han ha skippat..haha

Hector sov ju så sött i sin vagn och skoja att han var trött, jag kunde klä på honom kläder och packa in honom ut och in i bilen och av med kläder och ner i sängen när vi kom hem och inte en min och inte ens ett litet pip ifrån honom medanst mamma bökade så dant med honom..hehe
Nä han var riktigt trött... och sov hela natten fram till tjugo över 5 i morse utan att vakna en enda gång... det händer aldrig..hehe

Nu ska vi titta på ballar av stål och sen kanske jag lägger upp lite bilder, men bara kanske...eh fan vad dålig jag har blivit på det.. jag får ta och skärpa mig. hehe

Älskar mina änglar

1 kommentar:

angelica sa...

ojoj ni har fullt upp=) måste ses snart, nu va det längesen..kramar

Lilypie 1st Birthday Ticker