27 april, 2009

Äntligen! Utemöblerna är nu inhandlade..=)

Ja denna dag har varit lång den med och vi har haft fullt upp hela dan...

I morse var jag ju på Vc och tog blodprov och sen när vi kom hem så dröjde det inte länge innan Hector blev trött, han somnade vid 10 och sov i en timme. Jag passade på att vila men han bara med i kanske 15 minuter, men det var bara att kliva upp och se glad ut när mitt lilla hjärta ville leka.=)

Vi gjorde oss i ordning och åt lite lunch och så...sen begav vi oss ut till Jysk för att köpa utemöbler. Vi blev kvar i en timme ungefär och pratade med Riccie, det var så länge sen vi träffades och pratade så vi hade ganska mycket att prata om, hehe. Hector hade jätte roligt åt honom när han busade..=)
Det blev iaf ett stort träbord med 2 klaffar och 4 positionsstolar till det, självklart blev det snygga svart dynor till också..=) Köpte även en smal byrå till köket...
Jag tog inte med mig något då, fick ju inte plats med allt i bilen då jag hade barnvagn och så..Eric kunde ju hämta allt när han kom hem ifrån jobbet.

Sen blev det en tur in på Intersport för att tala om att Eric inte skulle ha den där stången som han beställde och sen in på Willys för att handla lite barnmat och så blev det en påse med sandleksaker också. det var super mycket i den och så var det billigt också.
Åkte förbi Mcdonken och köpte 2 cheesburgare och smällde i mig för jag var hur hungrig som hellst och sen vidare till granngården där vi köpte 5 säckar planteringsjord så jag kan göra iordning blomkrukorna och rabatten..=)
Sen åkte vi hem och Eric kom precis när jag skulle börja lasta ur bilen så han fick hjälpa till med blomjorden. Hector somnade i bilen på väg hem från granngården och sov en liten stund. Sen gick vi ut med Mowgli medanst ERic åkte ut för att hämta grejerna på jysk.

När vi kom tillbaka efter rastningen så lekte vi ute på gräsmattan, Hector fick leka med sina nya uteleksaker och hade superkul.=) Tog även ut gåvagnen idag igen eftersom att han tycker så väldigt mycket om at promenera runt med den. Han mejar ner allt i hans väg..haha
Efter 1 timme ungefär så kom Eric så vi lastade ur alla sakerna och jag ser att han hade glömt byrån..åhh!!
Vi packade upp alla stolarna så han kunde börja olja in dom och jag åkte ut till Jysk för att hämta byrån. När jag kom hem sen så var Hector supertrött så det var bara att sätta sig och få honom att sova, han somnade efter en halvtimme ungefär.. krångelmannen. Men jag är glad att det inte händer allt för ofta, oftast somnar han snällt..=)

När han hade somnat så gick jag ut och gjorde Eric sällskap när han penslade möblerna. Jag tog och tämde förrådet på alla sommarsaker och tog fram grillen, vattenslang, krukor, spaljeér..ja allt som skulle fram helt enkelt. Tog även och klipte gräsmattan för gräset hade blivit ganska så högt.

Jag fick gå in och väcka Hector strax efter 5 eftersom att annars hade han inte somnat på kvällen i tid. Han fick på sig ett par shorts och sen fick han komma ut och leka barfota ute på gräsmattan, men han tyckte det var lite läskigt så efter ett tag fick han skorna på sig och då blev det roligare, det kittlades väll på hans små fossingar när han var barfota..=)

Hmm ja nu står möblerna här ute och är jättefina, inoljade och klara. Ska bara vänta 48 timmar innan vi kan börja använda dom eftersom att oljan måste sugas in ordentligt.

Vi blev klara vid 7 tiden och då gick jag in och städade och gjorde snabb mat..korv m bröd..=) Eric gick ut med hunden under tiden. Sen åt vi och sen var det dags för Hector att sova, så han fick en flaska välling och somnade gott.

Hector tycker det är så kul att vara ute och leka och jag är så glad att vi har uteplats och bor på nedre plan, man kommer ut mer då. Vi har varit ute nästan hela tiden dom senaste dagarna och ingen är gladare än Hector. =)

Idag fick jag en utskällning av mitt lilla fina barn. Jag sa åt honom att han inte fick hänga i tvättställningen och då satte han sig ner på rumpan och skällde ut mig.."DADADADA" skrek han med en sur min... Ja, han vet ju vad han vill min lilla man så..=)

Eric har även byggt ihop byrån nu på kvällen och det var meningen att micron skulle stå på den men det blev absolut inte snyggt så vi får hitta på nått annat. Eric blev jättesur då han har tjatat om att få bort micron i ett halvår nu och även tjatat om denna byrå, men sånt är livet. Allt blir inte som man tänkt sig...

Men det hände en skitäcklig sak, det var så att jag nästan fick panik i köket..Under Micron så har jag haft en bok för att höja upp den så att luckan ska gå att öppna, då kanten på diskbänken är ivägen. Men denna bok var inte allt för trevlig...
Jag såg inget först men när jag skulle torka av boken från lite damm som var på den så blev jag chockad, upp kryllade det av små äckliga kryp som tydligen har bott in sig i denna bok. Så jäkla äckligt, Eric fick ta boken och kasta ut den..blääää säger jag bara!!

Eric gick och la sig för en stund sen och jag ska väll också inta sängen snart, jag är så jäkla trött, har ju varit vaken sen 7 i morse och det var ett tag sen jag klev upp så tidigt.. Men det är skönt, man har fått mycket gjort idag.

I morgon ska jag röja i köket och sen måste jag även tvätta, tvätta, tvätta...=( Runt 12 tiden ska jag och Hector ut till Angelica och Amelia, även Ellie och Emilia ska dit, det blir lunch och prat för oss och lek för dom små..=) DEt kommer att bli supertrevligt..!

Vid halv 4 så har jag tid på Vc också, och denna gång får jag INTE glömma..!!

Nä dags att göra sig i ordning för sängen nu..natti natti

Älskar min underbara familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker