16 april, 2009

Hector har fotograferats idag..=)

Har precis suttit och klippt EAN-koder som ska skickas till semper, jag har ju samlat på dom ett tag nu så det är dags att skicka in dom, annars blir det rätt så fullt..haha
Det var precis så att alla koderna gick ner i kuvertet...

Eric tyckte jag var lite knäpp som satt och ren klippte alla koderna, jag har lite knäppa ideer för mig ibland men fina i kanterna blev dom iaf..=)

Eric har gått och lagt sig i sängen med Hector, han var jättegnällig och sur så han var antagligen trött.. ändå somnade han vid 12 men sov kanske endast i 30 minuter så han hade väll inte sovit klart då.. Men det låter inte som att det går så bra, hehe.. Men jag får ge det ett tag till så får vi väll se..

Idag har vi varit på öppnis för att fotografera Hector...=)
Vi hade en tid 10.35 men den sköts fram till 11.15 pga förseningar. Det blev jag lite irriterad över då jag tog den tiden pga att Hector inte skulle vara trött och hungrig när han skulle fotas.. men eftersom det blev försenat så hann han ju bli både hungrig och trött, så han ville ju inte riktigt vara med på kort just då..haha
Men det gick ändå ganska bra, fotografen hann med att ta 3-4 kort men det fanns ju bara ett av dom som blev okej, så vi fick ta det, men det är inte så mycket att göra åt..
Hector är ju världens finaste ALLTID ändå...=)

Min jäkla bihåleinflammation verkar inte vilja ge sig, det har varit relativt bra nu i några dagar, men idag har jag ont igen..=( Jag är så trött på detta, jag vill bli frisk nu!!!!
Jag har inte tid med sjukdomar hela tiden, det finns massor som måste göras och fixas...och sen har jag ju skolan som jag har en hel del att ta igen på nu när jag har varit sjuk och sjukskriven ett tag...Blääää säger jag bara!

JAg har haft så svårt att somna på kvällarna den senaste veckan, även fast jag är hur trött som hellst så tar det mellan 3-6 timmar innan jag somnar. Detta tar kol på mig, jag blir ju trött och grinig på dagarna och jag har ju absolut inte orken att kliva upp med Hector på morgonen..=( Men det är tur att ERic är hemma den här veckan så han kan ta Hector på morgonen så jag kan få sova lite extra på förmiddagen...Men det är ju absolut inte roligt!
Jag antar att det är min medecin som gör att jag inte kan sova, det står nämligen det på bipackssedeln, så jag måste ta upp det med läkaren när jag ska dit på måndag, för såhär kan det inte fortsätta!

Igår natt så somande jag inte förrens efter 4 någon gång och då skulle vi ju upp tidigt igår eftersom vi skulle till öppnis...Men jag sov så länge jag kunde och sen var det bara att kliva upp vid 9 och se glad ut!
Ja, hur var gårdagen då, jo jag var trött och sliten hela dagen och det kändes som att den aldrig skulle ta sluuut!
Först åkte vi till öppnis och lekte, Eric följde ju med så det var kul..=) Sen strax efter 12 så gick vi ner på BK och käkade lunch..Mmmm säger jag bara, det var hur gott som hellst och jag åt så att jag höll på att spricka..hehe
Hector slog igen sina ögon precis när vi satte oss till bords.. så vi hade turen och fick äta i lugn och ro..=) När vi hade ätit klart så åkte vi hem och hämtade hunden och sen åkte vi upp till moraberg.
Vi kom upp 1 timme innan vi skulle lämna in bilen så vi gick lite i affärer och tittade lite, planerade utemöbler och sånt kul..=) Så vid löning blir det shopping till uteplatsen..tjohooo!

Sen lämnade vi in bilen och tog och gick en promenad med hunden under tiden som dom kollade på den. Bilen var jättfin, inget rost och så förutom början på rost på bakluckan (innanför, när man öppnar den..jaja). Men det ska vi ta upp med Audi för det ska inte bli så eftersom att bilen är så pass ny, så det ska dom ev, stå för.. så det ska vi ta tag i ganska snart också!
HELA FAMILJEN!
När vi ändå var där uppe så åkte vi vidare till skärholmens centrum för att kolla om vi kunde hitta något fint till Hector som han kunde ha på sig på fotograferingen. Vi hittade en jättfin röd huvtröja från P.o.P som han hade på sig och sen en vit piketröja under.. så sööt! Hittade även lite andra kläder till honom också..=) Sen tog vi oss en varsin glass och satte oss och njöt av den, Hector fick också smaka och tyckte det var jättegott..konstigt va? haha
Vi var även in till Madde på hennes jobb och hälsade på..=)

Sen åkte vi hemmåt till strängnäs, men vi kunde inte åka hem direkt eftersom vi skulle tillbaka till öppnis för familjegrupps träffen, det var en man som är familjerådgivare som var där och pratade med oss om hur allt har förändrats när man har fått barn och att det är viktigt att man inte glömmer bort varandra..
Klockan var 19.45 när vi åkte därifrån så det blev lite sent.. Vi åkte direkt hem och gjorde i ordning Hector för natten och han fick sin kvällsvälling och somnade gott..

VI var helt slut och satt i soffan hela kvällen och slappade framför dator och tv.. Hector sov lite oroligt under kvällen, blir ju lätt så när han får mycket intryck under dagen..Men sen sov han fram till halv 5 så sött...då han fick välling och somnade om och vaknade inte förrens vid halv 8. Då Eric gick upp med honom igen, eftersom att jag inte somnade förrens efter 2 någon gång...=( Och det även fast jag var så jäkla slut och trött, skitsömn säger jag bara!

Japp det var gårdagen det...

Idag skulle vi städa här hemma, fixa o dona, men vi får se hur det blir med det nu när jag är dålig IGEN...

Nu ska jag slappa lite..=)

Älskar min underbara familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker