28 april, 2009

God morgon Tisdag

Tisdag morgon och en ny dag framför oss..=)

Natten har varit bra, Hector vaknade strax efter 12 och fick komma över till oss men sen sov han gott fram till 5 ungefär. Då fick han en flaska välling och sen somnade han om men vaknade 30 minuter senare för att sätta igång och bajsa.
Trevligt...
Så det var bara att gå upp och byta blöja och precis när vi var klara så satte han igång igen...hmm. Finns det inget stopp i dessa små?
Det var bara att byta blöjan igen och sen gick vi och la oss, sen vaknade vi vid kvart över 8. Vi låg kvar i en kvart och mös och busade. Så härligt att vakna till Hectors underbara skratt och leende. Men sen var vi tvungna att gå upp då Hector hade bajsat igen.

Japp han har bajsat 3 ggr på bara några få timmar och jag hoppas att det bara var så att han ville tömma sig lite så att han inte håller på att bli sjuk. Det skulle inte vara så roligt..=(

Så vi avvaktar och väntar för att se om det kommer något mer. Bajsar han igen så blir vi hemma idag. För säkerhetens skull men kommer det inget mer så ska det ju inte vara någon fara. Han är ju pigg i övrigt så jag tror inte att det är något. Jag hoppas iaf!
Han har precis ätit gröt och åt mer än gärna så han kan ju inte vara dålig. Men det är bara att vänta och se..

Jag har vikt tvätt nu på morgonen och satt igång en tvätt till, måste få slut på tvättkorgen idag, känns som den bara växer och växer.... Att det blir sån skillnad på tvätthögen när man har barn, det är galet...hehe
Ska sätta igång och röja i köket snart tänkte jag, måste bara samla lite energi, är ganska så seg idag faktiskt.

Det börjar bli farligt att ha Hector i sin stol nu för glömmer man att spänna fast så står han upp på två röda. Han är super snabb på det nu... Så vi får INTE glömma att spänna fast honom, men han försöker ställa sig upp även fast han är fastspännd, hehe

Tänk att min lilla bebis snart blir 1 år, det är helt galet vad tiden går fort..Utveckligen går med en rasande fart och han är nu en liten vandrande pojke. Det är så galet roligt med barn...Jag älskar Hector mer än något annat och känslorna går verkligen inte att beskriva i ord. Mitt underbarn..=)

Älskar min underbara familj

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker