09 april, 2009

Påskparad och påskägg

Vi har precis ätit lite mat från macedonkan och sitter nu och slappar,,,=)

I morse så tog jag låång sovmorgon och gick inte upp förrens vid 11 och det gjorde mig mycket piggare..=) Eric gick och la sig när jag gick upp och sov till 13.

Hector mår mycket bättre idag, fortfarande lite seg och så men mycket piggare, och jag mår också ganska så bra, Eric är fortfarande lite dålig men i morgon är vi nog alla pigga igen, hoppas jag.

Dagen blev lugn och vid 15 tiden så åkte jag och Hector till Mariefred till Madde o Lucas... Vi tog och gick ner på stan i det fina vädret för lite påskfirande. Det var påskparad och äggutdelning till alla barnen..=)
Vi kom der på stan lite tidigt, 1 timme innan allt började så vi satte oss på blå katten och tog en fika. Sen gick vi till torget för där skulle allt börja..
Det var ett enda stort kaos av vuxna o barn, föräldrarna var värre än barnen och det var knappt så att barnen kom fram till påskhäxan som delade ut äggen för att föräldrarna stog och trängdes, galna människor det finns...=)

Jaja, barnen fick ett varsitt påskägg tillslut och vi gick hemmåt igen. När vi kom till Madde så tog vi bilen och åkte upp till Maddes pappa en liten stund, där lekte barnen och vi satt och pratade, det blev en snabbvisit och sen åkte vi hem.

På väen hem så svängde jag in på donken för att handla med lite mat till Eric, själv tog jag bara en cheesburgare och en äppelpaj, den är ju såååå god, hehe

Hector somnade i bilen 5 minuter innan vi var hemma, och sov vidare i vagnen en stund, men nu är han vaken igen så jag ska sätta på honom en pyjamas och göra iordning honom för natten alldeles strax...

Igår gjorde vi absolut ingenting, jag röjde lite här hemma på morgonen då jag hade lite ork, eftersom att man hade vilat hela natten, men den orken dog ganska snabbt!
Jag skulle ge Hector näsdroppar och det tycker han ju såklart inte om, så han viftade med sina armar som en tok och i ena handen hade han kartongen som dropparna ligger i och viftar in den rakt i mitt högra öga..=(
AAAJ, som fan vad ont det gjorde, jag har då aldrig känt denna smärta i ögat förr, jag trodde att den skulle forsa blod men det forsade endast vätska som tur var. Det kändes som det brann i ögat hela förmiddagen igår och jag har fortfarande ont idag, helt sjukt... men jag är glad att jag har synen kvar iaf..=)

Japp det var dagens händelse igår, dagen blev slapp och vi gjorde ingenting!
Vid 16 tiden åkte ERic och Hector ut till åsby för att hämta hem hunden och sen var dom förbi affären och handlade lite, så då fick man en timme alldeles för sig själv för att samla tankar och vila upp sig lite..Eric fick ju egna timmar att vila upp sig på idag..=)

Nu ska jag ta Hector här...

Älskar mina pussgurkor

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker