20 april, 2009

Måndag...

Har precis busat lite med Hector, han har blivit så otroligt duktig på att gå nu. Det har stått still i några veckor nu men det verkar som att allt bara släppte och nu går han hur bra som helst. Han vandrar omkring, vänder och går dit han ska... visst ramlar han en hel del också, han är ju fortfarande lite vinglig, men så himla duktig, min lilla pojke!

Jag somnade inte förrens strax innan 3 inatt...=( Och sov till 11 i fm.. Då klev jag upp och såg min underbara skrutt ligga och sova i Erics famn i soffan, det såg så mysigt ut. Jag är så ledsen över att jag missar mornarna med Hector pga sömnproblemen, men det ska det bli ändring på nu..=)

Jag hoppade iaf in i en dusch dirket och sen satte jag igån och städa här hemma, städade köket och drog fram spisen och städade där bakom och så.. Har även tvättat och Eric har damsugit.. Det är så skönt att det börjar bli lite ordning här hemma. Men jag har ugnen och luckan under den kvar att rengöra med det gör jag ikväll när Hector har somnat, för det luktar så mycket, medlet som man använder...
Men det är lite jobbigt att man aldrig kan göra klart ett helt rum på en dag och sen fortsätta med nästa dagen efter, det funkar ju inte så lätt när man är sjuk och trött och har denna eländiga bihåleinflammation... Jag är så trött på att vara sjuk hela tiden!!

Vid 14 tiden så åkte jag ner till läkaren och när jag skulle åka så sa jag:
-Nu ska jag åka...
Då tittade Hector på mig och sa "Åka"...han är ju så sööt!

Det gick bra hos läkaren, jag har fått penicellin mot bihåleinflammationen och sen har jag fått mer tabletter mot huvudvärken och ökade även dosen på mina medeciner eftersom att dom inte har hjälp så mycket som vi hade hoppats på. Sen fick jag även sömntabletter som jag ska ta innan jag går och lägger mig. Det tar emot jävligt mycket eftersom att jag har en liten att ta hand om som även behöver tas hand om på nätterna, men eftersom att ERic jobbar Em denna vecka så kan han ta Hector på nätterna och jag sover väll ute i soffan eftersom att jag är lite borta av tabletterna och inte vill ligga i samma säng som Hector då.. Men det ska gå bra..! Jag ska prova dom i en vecka och se om det blir bättre och sen försöka sluta och hoppas på att kroppen har ställt in sig på att sova om kvällarna sen..
Jag är så trött på den här skiten nu!!!!

Jag vill vara lycklig, pigg, glad och energifull.... jag vill leka hela dagarna men min underbara son, jag vill orka göra allt som jag behöver göra.. nu är det sommar snart och då vill man ju ha energi till att vara ute och leka, gå och mysa hela dagarna...! Men jag vet att det kommer att bli bättre nu så att... bara vänta och se..!

Jag blev även sjukskriven 1 vecka till.. det känns ju skönt med tanke på att jag är helt slut nu!

Ska till labb på måndag tror jag det va.. på morgonen och ta en massa blodprover. Åhh sen sa läkaren en annan sak också som skrämmde mig lite, hehe.. Om man ska gå enligt "regelboken" så ska dom även röntga huvudet på mig eftersom att jag har haft daglig huvudvärk i 2½ månad, men det skulle vi vänta med ett litet tag så får vi se...Fan räcker det inte med allt som redan är..nä nu ska man ha hjärntumör också,,,hehe

Efter läkarbesöket så åkte jag ner på stan och hämtade ut alla mina piller, hehe.. det är jag som är pillertrillarn..=) Ja sen sprang jag in på elkedjan och köpte ett nytt filter till köksfläkten, det behövdes verkligen kan jag tala om, usch vad den var äcklig!

När jag kom hem så mötte Madde, Daniel, Lucas och Tilde upp oss vid bilen. Dom skulle nämligen titta på våra gamla utemöbler och sen om det var något dom ville ha, och ja visst. Dom tog med sig dom direkt. =) Sen åkte dom vidare och jag vandrade upp till oss..

Hector sov när jag kom hem men vaknade ju bara efter en liten stund, då vi busade lite innan jag satte mig här...

Nu ska jag vila och vila, sen skulle jag behöva fortsätta plocka och fixa här hemma, om jag orkar.. Har även en tvätt att hänga!

Älskar mina killar

2 kommentarer:

Emma sa...

Halloj gumman! japp nu är det dags för en till =) Tack! Hur har du det? Massa sjuk läser jag hoppas snart att du mår bättre! Kram

sassa sa...

Hej hej ...vilken fin blogg du har=)
Ska vi länka varandra?

Kram

Lilypie 1st Birthday Ticker