01 april, 2009

Kväller....

Nu har Hector precis somnat, han var så trött, även fast han har sovit ganska mycket idag...men det är inte så konstigt med tanke på att han är sjuk.
Jag tror inte att han har somnat för natten däremot, han kommer säkert att vakna snart och vilja ha lite mat och kramas..

Förutom febern så är han även lite lös i magen, det är inte så som sist han var magsjku att man behövde byta blöja 15 gånger om dan.. det töms kanske 3 ggr per dag och så är han ju lös. Men det konstiga är att det är så konstig konsistens och färg.. den är typ beigegul och sen är det även massor med slem i det också.. konstigt!
Men iaf, jag ringde till sjukvårdsupplysningen för att kolla varför det är slem i det, och än så länge är det ingen fara men skulle han få jätte ont i magen så skulle vi åka in..=(
Han har ju lite ont i magen och kvider sig men det är inte så att han är otröstlig, så jag hoppas innerligt att det fortsätter så och inte blir värre...

Nog talat om bajs..hehe

Jag har spanat in lite på saker som ska köpas till Hectors rum och till han i 1 års presenter.. och det är hur mycket som hellst som jag vill ha till honom...haha
Så det är väll bäst att man börjar köpa lite grejer redan nu så att man har råd med det, för allt är ju inte billigt om man säger så....men det är såååå kul att köpa saker och leksaker till min lilla plutt..=) Jag älskar ju att shoppa....hehe..hoppas att det inte smittar av sig på Hector bara, det räcker med en shoppingtokig i familjen...=)

Hector hade iaf 39.2 för en timme sen, och han fick en alvedon så att han kunde sova ostört av feber och annat. Febern ligger runt 39 hela tiden, den har inte varit under 38.6 ens med alvedon så jag förstår att han är utmattad och tycker att det är jobbigt!
Han har gjort några försök att leka men orkar inte, han sätter sig på golvet och pillar lite på en leksak men efter 2 minuter så börjar han att gråta och vill komma upp till mig igen. Han tycker det är jättejobbigt och jag med, för efter några minuter i knät så vill han göra ett nytt försök att leka men kommer sen tillbaka efter någon minut igen, och så håller det på några gånger tills han ger upp och bara vill mysa istället...

Så som ni förstår har dagen varit lugn, det har inte gjorts många knop här hemma, och jag har lite energi som ska göras av med, satte igång en tvättmaskin så den ska hängas snart, men jag måste tömma tvättstället först. Måste köra en till maskin när denna är klar också för tvätten har samlats på hög inne i badrummet nu.
Det som är lite jobbigt när Hector är sjuk är ju att jag är låst... jag kan inte ens gå på toaletten utan att han blir ledsen. Måste sitta med honom i famnen hela tiden och jag får knappt röra på mig eller ändra ställning för då bli han ledsen och sur..
Men det är samtidigt mysigt när han vill gosa så otroligt mycket och är lugn och gosig.. men det är ju sååå otroligt synd om honom och jag blir så ledsen över att se honom så hängig och sjuk..=(

Nej nu måste jag tömma tvättstället här...usch det är ju så trist!

Älskar min lilla sjukling

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker