26 april, 2009

Helgen..

Då var det söndag och helgen börjar lida mot sitt slut, Eric jobbar förmiddag veckan som kommer så det blir till att komma i säng tidigt varje kväll, vare sig jag kommer att somna eller inte.

Igår var det en lååång dag, vi gjorde massor även fast jag var helt slut och mådde skit hela dagen. Somnade inte förrens vid 3 kanske på natten då jag inte tog någon sömntablett, eftersom att jag skulle sova inne i sängen med Eric och Hector då Michelle skulle ha soffan så ville jag ju inte ta någon, vill inte riskera något, då får jag hellre vara trött dagen efter.
Jag sov iaf jätte dåligt när jag väl hade somnat, vaknade av minsta lilla ljud och rörelse så jag fick inte så mycket sömn alls. Eric gick upp med Hector och Michelle vid 8 och försökte göra så att jag kunde få sova lite längre, han är ju så snäll. Men vid 9 kom Michelle in och väckte mig för att hon var arg på Eric för att vi eventuellt skulle äta lax till middag.
-Jag är allergisk mot fisk. säger hon...
- Det är du inte alls det, sluta larva dig...
- Jo det är jag. säger hon och blir ännu argare...
- Det är du inte alls..
- Jooooo, mamma säger det..
- Då ringer vi till mamma och frågar då...
- Hmm, nja gör det då.. men jag tycker ju inte om fisk.. säger hon då
- Nä Michelle, det är skillnad på att inte tycka om och vara allergisk
Sen gick hon och jag klev upp...
Haha tänk, hon försökte lura oss att hon var allergisk, men mig kan du inte lura, lilla damen! =)

Vi gjorde oss i ordning och åkte ut till åsby för att byta till sommardäck på bilen. När vi kom ut så höll bosse på med traktorn och sånt, han höll på och sådde ute på åkrarna. Hector tyckte det var jätte spännande att titta på farfar som körde med traktorn..=)
Först blev det fika ute i det härliga vädret och sen så åkte Michelle med Bosse ut på åkern för att så. Hon tyckte det var jätte kul. Hon var bonde precis som Bosse nu..=) Och hon hade till och med somnat en stund i hans knä i traktorn, hehe. Det är ju lite sövande att sitta där ute på åkern..
Jag satte mig för att söva Hector när dom hade åkt och Eric började byta däcken. Hector somnade ganska så snabbt och sen la jag in honom i baksätet på bilen och höll Eric sällskap.

Precis när Eric var klar med däckbytet så vakande Hector och vi gick in och väntade på att maten skulle bli klar. Eric gick och hämtade Michelle ute på åkern och när dom kom tillbaka blev det en snabb lunch.

Sen var det brottom, vi fick för oss att vi skulle åka upp till Stockholm mitt i allt och köpa Erics träningsgrejer. Affären stängde klockan 4 och klockan var halv 3 när vi åkte från Åsby. Hem och hämta vagnen och mat till Hector och rena kläder till Michelle och Eric, och självklart GPS:en.. hehe. Sen for vi upp..

Vi kom upp lagom tid, 20 minuter innan det stängde, och ERic köpte sina saker och sen åkte vi vidare. Vi skulle åka förbi Erics syster Helena för att säga hej då det bara tog ca 5 minuter att åka dit därifrån, men GPS:en fick fnatt och ville inte leda oss dit så vi åkte till Ikea istället. Där shoppades det nya knivar, BRA knivar..=), En tunnel till Hector + en till back till leksakerna och en ugnsform. hmm ja det var väll det tror jag...

Sen åkte vi hem, jag var så jäkla sluut, kändes nästan som att jag skulle svimma sista biten inne på Ikea men det gjorde jag ju inte som tur var..=)

När vi kom hem så busade Michelle ute med barnen på gården och vi gick in för att laga mat och packa upp alla sakerna. Det blev en sen middag efter 19 tiden någon gång och sen satte vi oss och slappade i soffan med lite godis och tittade på robinsson. Hector somnade väll vid halv 9 och michelle vid halv 10.

Vi gick och la oss vid 12 och jag somnade faktiskt relativt fort, innan 2 iaf..=)

I morse klev jag upp vid 10m, jag var forfarande helt slut och sömnen hade inte hjälp så mycket, men dagen måste ju börja någon gång.
Sen har vi varit ute och lekt i 2 timmar med barnen, michelle har cyklat både utan och med stödhjul men utan gick inte så bra. hehe
Hector har blivit jätteduktig på att gå utomhus i sina skor, han kan till och med gå i gräset en liten bit själv nu..=) Jag är så stolt över min lilla pluttis..

Nu håller Eric på och gör lunch, Hector sover och Michelle är ute och leker med barnen på gården. Jag ska gå och hämta henna nu eftersom att vi ska äta snart, Och sen blir det väll mer lek ute innan det är dags att åak hem med henne.

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker