18 april, 2009

sitter uppe som vanligt

Jaha då var klockan 1 igen och man sitter uppe som vanligt, =(

Eric gick precis och la sig och tog med sig Hector som vaknade för en stund sen och inte kunde somna om, men nu ligger dom i sängen och jag sitter här.. Jag ska försöka komma i säng tidigt idag men jag tror inte på att det kommer att gå så bra.
Inatt somnade jag inte förrens efter 4 någon gång, kanske tom 5... jag har ingen aning och jag känner inte för att stirra på klockan hela tiden för då blir jag ännu mera stressad... gick ju och la mig vid halv 3 så det tar sin tid att slockna.. skit irriterande!!

Så nu hoppas jag på att somna innan 4 iaf..=)

Jag har ju sovit så dåligt sista veckan och när jag väl sover så sover jag inte alls djupt, jag störs av minsta ljud och rörelse hela tiden.. Så jag är rätt så trött och så bihåleinflammationen på det gör ju inte saken lättare, men jag har mått lite bättre idag så det kanske vänder.. hoppas!!
Annars får jag fråga läkaren på måndag när jag ska dit om jag kan få medicin mot skiten.

Jag sov ända till 13 idag, vilket jag ångrar, för hellst av allt skulle jag ha velat gå upp innan 10 iaf så att jag hade varit trött nu.. men jag kunde verkligen inte kliva upp. ERic var in några gånger och frågade om jag skulle vakna men jag var så jäkla sliten och slut så det gick verkligen inte.. det tog emot ganska så bra när jag klev upp vid 13 tom..=(
Men världens sötaste och gladaste lillskit satt och studsade brevid mig i sängen och var jätteglad över att mamma vaknat så han gjorde det lättare att kliva upp,. Det är det som är så jäkla tråkigt när jag mår såhär och när min sömn störs, jag får inte lika mycket tid med min underbara Hector som jag vill.. Jag vill ju inte missa en sekund av hans liv och hyss så jag hoppas att det vänder snart så jag kan bli människa igen!

Eric och Hector hade varit nere på stan medanst jag sov och handlat hem mat m.m.. Varit ute med hunden och så.. Jag är så himla glad över att Eric ställer upp till tusen när jag inte riktigt är människa nog..=) Jag är så stolt över min familj..!!

När jag hade klivit upp så gick vi ut en stund på gården jag och Hector och lekte lite, Eric åkte till tippen med allt skit som skulle kastas, så jäkla skönt att bli av med allt..=)
Sen när Eric kom hem så gick han ut med hunden och jag satte igång med att rengöra chassit till den svarta vagnen, och sen blev Hector trött och ville sova.
Så då blev det välling och paus för nattning...

På tal om nattning så ville inte Hector sova nu tydligen, så jag fick en skruttis i famnen nu..=) Ska skriva klart detta och sen ska jag gå och lägga mig med honom, för han behöver sova iaf, även om inte jag somnar så...

Efter att Hector hade sovit lite så fortsatte jag med rengöringen av vagnen, däcken och korgen under tog jag och diskade och sen satte jag ihop allt igen. Har även satt dit hårdliften och plockat fram det mesta som tillhör vagnen.. ska ju nämligen sälja den..

Det känns lite jobbigt att sälja Hectors första vagn..=( Det är så mycket minnen och sånt som binds till den och ja det är helt enkelt skit jobbigt! Men den kan ju inte stå här och samla damm bara... Det blev lite känsligt när liften åkte i också för då kom bebis tankar upp och att Hector verkligen börjar bli så "stor" nu... Tiden går alldeles för fort!
Jag la ner Hector i liften för att testa men han blev inte allt för lycklig över att ligga där, haha... så var den ju lite trång också..=)

Nu är vagnen som ny if, den skiner som aldrig förr och ja den ser helt enkelt NY ut, helt galet vad fräsch den är..=) Jag har ju varit varsam med den så det är ju inte så konstigt då.. Hårdliften är ju endast använd i 8 veckor och sittdelen är ALDRIG använd utan filt eller åkpåse så han har ju inte slitit på något direkt. Men det är bra för då kanske man får ett bra pris för den.

Så är det någon därute som beöver en vagn eller vet någon som behöver så hojta till... jag ska lägga ut den på blocket i morgon tänkte jag så att då kan den ses där.. länkar dit sen.

Vi har även satt upp hyllorna i Hectors rum och pysslat lite där inne, äntligen kom dom upp, haha. Efter mycket velande fram och tillbaka så bestämde vi oss, och nu sitter dom på väggen och det blev jättefint..=)

Idag blev det ugnsstekt baconlindad falukorv med mos till middag..=) Och Hector fick också äta, fast bara korven och moset då. Hector är ju inte så förtjust i potatis och har inte velat äta varken potatis eller mos innan.. Men idag gick det ganksa så bra, han åt lite iaf.. mest korv då men men.. Och anledning till det tror jag var för att han fick äta det själv, och får man äta själv så slinker ju allt ner tydligen..hehe

Ja sen har vi inte hunnit med så mycket mer idag..tiden går fort när man sover bort halva dan..=( I morgon ska jag kliva upp innan 10 iaf, det spelar ingen roll vilken tid jag somnar inatt..upp ska jag!

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker