05 april, 2009

Sjukstuga här hemma...

Jaha då kanske man ska uppdatera här lite...=)

Natten till idag var inte så rolig, Hector sov relativt bra fram till 4 sen började det bökas och gråtas...Bökade ända fram till 8 tiden då vi gick upp och satte oss i soffan och myste..
Och så fortsatte det hela dagen, Hector har varit så dålig idag att han inte har lämnat mig eller Eric i soffan alls, han har gråtit och sovit och gråtit och sovit och gosat o gosat..
Han har super ont i halsen och hostar och nyser konstant... varje hostning och nysning slutar med att han börjar gråta jätte mycket för att det gör så ont i halsen på honom. Det rinner även snor konstant på honom så vi har väll förbrukat ett tiotal paket med pappers snäsdukar idag och han börjar bli så röd runt näsan och han är öm...=( Men han har inte haft någon hög feber iaf, den har pendlat mellan 37.6 och 38.4...men ändå har han varit helt utslagen, stackars min lilla plutt!

Jag tycker så synd om honom..Han har inte gjort någonting alls idag, han var ner på golvet i 3 minuter för att bajsa men sen har han suttit hos oss i soffan hela tiden...=(

Eric åkte ner på stan och hyrde film och köpte godis vid 12 tiden eftersom att vi redan då förstod att det skulle bli en soffadag....Så idag har vi sett Hannibal och den nya Bond filmen och ätit godis... Det har varit en riktig sjukdag idag.

Hector har ätit jätedåligt ända sen i onsdags då febern började.. Han har gått ner i vikt också, man ser det på hans tjockisben som inte alls är så tjocka idag..=( Han har endast ätit 3 flaskor välling och ett kex idag. Jag blir så ledsen av att se honom så dålig som han är nu...

Vi gick ut vid 16 tiden på en liten kortis promenad, mest för att Hector skulle få lite frisk luft, men han orkade knappt ens sitta upp i vagen som han ALLTID annars vill göra, så han halvlåg ner och spanade..Men han blev lite piggare för en ytterst liten och orkade komma upp och gå 5 steg innan det var dags för vagnen igen...

Jahapp dom andra dagarna jag inte har skrivit något då...

I Fredags när vi vaknade så gjorde vi oss i ordning för att åka upp till Skärholmen för att hälsa på Madde på hennes jobb och kika på skor till Hector. Innan vi gick till Madde så sprang vi in på HM och köpte lite vår kläder till Hector, några t-shirtar och tröjor..
Vi hittade iaf jättefina skor till Hector, vi la undan 2 par som Madde skulle köpa dagen efter när dom ändå skulle upp och köpa sina skor...Det är bra när man kan få lite billigare..=) Det tackar vi för...hehe Japp så vi fick 2 par fina skor för samma pris som för ett par..

När vi hade spanat klart på skor så gick vi och åt lunch med Madde innan vi åkte hemmåt...Det var rätt så brottom hem..Vi åkte ifrån skärholmen vid 13.10 och jag skulle vara hos läkaren vid 14.. men vi han precis..=)

Det gick bra hos läkaren, hon tyckte att jag såg ut att må lite bättre. Och det gör jag ju också, eller ja, jag har ju inte lika ont i huvudet jämt så atte...Det gör att man blir piggare.
Hon skrev ut nya medeciner mot huvudvärken och sen ska jag komma tillbaka igen den 20:e för att se om dom andra medecinerna jag äter har gett någon effekt. Det var för tidigt att säga ännu...

Sen åkte vi hem och plockade lite innan vi for iväg igen, fast denna gång endast till macken för att hämta ut paketen med leksaker och så som jag hade beställt..=) Lite av sakerna kommer Hector att få i påskpresent men resten packade vi ner i en låda och ställde ut i förrådet för att han inte ska få dom förrens han fyller år..=)

Det blev en lugn fredag kväll... Men Hector hade lite otur, han ramlade nämligen 2 ggr inom loppet av ca 30 minuter och slog i munnen så att han började blöda, båda gångerna.. Första gången försökte han lyfta upp mattan i v-rummet och fick övervikt så han stupade ner i golvet, och andra gången så kröp han alldeles för fort och fick inte med sig ena armen riktigt och stupade igen... Riktigt otur hade han, min lilla älskade bebis!

Lördagen...
Ja vi åkte ut till Åsby på förmiddagen för att tvätta bilen. Hector var ute och lekte en liten stund i det underbara vädret, men han var lite hängig redan då så det varade inte så länge innan vi fick gå in och ta det lugnt. Först blev det fika och sen efter det så gick jag och Marita ut på en långpromenad med Hector så att han skulle få sova i vagnen, självklart följde även Mowgli med.. men han måste nog börja fälla sin vintepäls nu för han var alldeles slut efter promenixen för att det var så varmt och skönt ute...hehe
När vi kom tillbaka så åt vi mat och sen åkte vi hemmåt...

Men innan vi åkte hem så åkte vi till Mariefred för att hämta upp Hectors skor..=)
Sen var det bara hem och ta det lugnt, jag var så trött och sliten + att jag hade sån fruktansvärd huvudvärk, jag hade nämligen glömt att ta tabletternapå morgonen så jag blev soffliggandes i 3 timmar med migrän..=(
Japp det var den dagen för sen var det ju kväll och tvtittade för oss..

Ojoj nu har jag ont i händerna, man får skrivkramp och jag tappar bokstäverna hela tiden nu..hehe

Ska faktiskt alldeles strax gå och sova för jag antar att natten inte kommer att bli så rolig, Hector hostar ju hela tiden och sover inte alls bra...Eric har redan gått och lagt sig, han jobbar ju fm denna vecka så..

Ja jag lägger upp lite bilder i morgon, det är bildtorka på denna blogg för tillfället, hehe

Älskar min lilla sjukling

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker