22 april, 2009

Onsdag

Nu har jag precis slagit ner mig i soffan för första gången idag, jag har haft fullt upp konstant hela dagen.. men det är bara skönt..=)

I går kväll så somnade jag vid halv 2 kanske, det är skönt att det bli tidigare o tidigare..=) Idag ska jag satsa på att somna till 1 iaf..=)
Jag funderade igår att jag skulle ställa klockan eftersom vi skulle till öppnis och så, men sen tänkte jag att Hector vaknar ju inte senare än 8 på morgonen så det behövs inte..

Men... Hector och ERic kom upp vid kvart i 9 i morse, helt galet...det var LÄNGE sen Hector sov så länge på morgonen, han måste ha varit trött. Jag låg och drog mig lite i soffan medanst dom åt frukost och klev upp en halvtimme senare. Det är lite segt att vakna pga av tabletterna men det är så jäkla skönt att dom funkar så bra.. Jag somnar på stört efter den där halvtimmen..=)

Jag hoppade in i en dusch och sen gjorde jag iordning mig och Hector så åkte vi hemmifrån kvart i 11 ungefär. Eric skulle ha skjutsat oss eftersom att han skulle ha bilen till jobbet men han tränade då så vi tog bilen själva så fick han hämta den sen när han skulle ut och gå med hunden..=)

På öppnis blev det lek och bus, det var många där idag, men det är bara kul. Efter 12 så gick jag ner på stan, dom andra hade bilarna så jag mötte upp dom där nere.. Ellie och Angelica + barnen alltså..=) Vi käkade lunch på nancy´s och sen blev klockan halv 2 och då vandrade jag upp mot OK för att möta Veronica och Liam.

Mednast Veronica var på mötet så gick jag, Liam och Angelica + Noel och Milton ner på Ica och handlade mellis till barnen och sen gick vi ner i lekparken så barnen fick leka. Hector hade jätte roligat åt änderna och fåglarna där nere, han kröp omkring och försökte få fatt på dom..=) När dom stora barnen jagade fåglarna så satt Hector och garvade, han tyckte det var super roligt..hihi.
Efter 1 timme ungefär var Veronica klar och då gick vi hem till henne. Christoffer skulle nämligen komma förbi och hälsa på Liam så att...

Efter Christoffer hade varit där så var vi också tvungna att gå hem, klockan var ju halv 5 då och Hector ska äta middag vid 5 så det var bara att vandra hemmåt..=)

Vi var hemma till 5 och då fick Hector först middag och sen satte jag igång med att frosta av frysen..=) Medanst det smälte där inne så rensade jag ut och städade hela kylen när jag ändå var igång, hehe... Alla hyllplan och sånt diskades och allt annat skrubbades. Mellan allting så gick jag och pillade is och bytte kastrull med hett vatten och ställde in..=) När kylen var klar så tog jag tag i spisen, luckan och ugnen. Plockade den alla lösa saker och skrubbade varenda liten vrå, nu har jag även sprutat ugnsrent inne i ugnen som ska tas bort om 20 minuter ungefär, sen är det klart där, ska bara göra rent galler och plåtarna..=)
När frysen var klar så torkade jag ur den och sen stoppade jag fort in all mat igen..

Japp detta har jag sysslat med idag..=) Hector satt fint i sin stol och tittade på sin tokiga mamma som röjde i köket, han undrade npg vad jag höll på med, hehe.. När han tröttnade efter en liten stund så fick han ett rån och den satt han och smaskade på tills det var dags att gå och sova.

Hector fick sin flaska 18.55 och 5 minuter senare så sov han som en stock. Hector har inte varit i så stort behov av sin napp på senaste tiden och nu har han somnat utan napp några kvällar här, han vill absolut inte ha den.. Men det är bara positivt tycker jag.=)

Usch vad seg jag är nu. Ska surfa runt lite innan det är dags att torka ur ugnen...

Älskar mina änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker