28 oktober, 2008

Tisdag eftermiddag-kväll

Jaha vart ska man börja?
Hector somnade om förut strax efter 3 tiden och jag gick och la mig hos honom och tog en tupplur jag med..vilket verkligen behövdes..!
Vi vaknade inte förrens vid halv 5...super skönt..=) Då låg vi kvar i sängen och myste lite o även pappa kom och mös och busade med Hector..sså vi låg där i sängen hela familjen och hade en lugn och mysig stund.
Sen var det bara att ta tag i kragen....

Jag ställde mig och lagade mat...det blev pyttipanna med ägg och rödbetor. Det var lättast så eftersom det sköter sig praktiskt taget sig själv på spisen...
Så jag passade på att dammsuga hemmet och vika och hänga tvätt samt tömma och fylla diskmaskin...sen var ju maten klar...det går fort att laga mat när man varvar med annat som behövs göras..=)

Efter maten tog vi och klädde på oss och gick ut på långpromenix...det var verkligen behövligt...hehe..har ju slappat i 2 dagar men det kanska var bra med tanke på min onda tå. Hade jag inte vilat så kanske jag hade haft ondare nu..! men det känns lite bättre och det var inga problem med en långis...! Hector tycker det är kul att komma ut och åka vagn..men bara om han får sitta upp och titta på allt omkring sig, vilket jag förstår. Vem vill ligga där i vagnen och inte se nånting?? Ingen...!
Han somnade efter 30 minuter och sov tills vi kom hem strax efter 19.. lite sent att sova med tanke på att han efter middagsluren är vaken ungefär i 3 timmar... så han somnade ju inte förrens vid 21.45 idag.
Men det är inte alltid tiderna fungerar som dom ska...hehe och han sov ju länge på dan också så detta kunde man nästan räkna ut!

Sen har han ju haft så otroligt orolig mage...jag masserar och masserar och gaserna flyger ut men ändå slutar det aldrig...Hur mycket gaser kan det finnas i denna lilla kropp? Jag tycker så syd om honom...=(..Han ligger och små fiser hela tiden..hehe det låter ganska kul faktiskt även om det inte känns så kul för honom!

I morgon blir det öppnis...Skulle möta Linnea och Nova där vid 11 tided..måste ju vara med på sågstunden som börjar då...Hector har ju börjat tycka det är så kul så så får man ju absolut inte missa det..hehe!
Vi får hoppas på sömn inatt...man vet aldrig när Hectors mage spökar.
Anneli kanske inte kunde följa med...Oliver var förkyld och dom höll även på att renovera i köket, så jag förstår om det är mycket Men jag hör av mig och frågar i morgon för att se om hon känner att hon har tid..och framförallt om Oliver känner sig bättre...!

hmm på promenixen så gick vi förbi macken och jag har sån dålig karraktär så det blev lite turkisk peppar och en liten burk coca cola.
Hade vi inte gått förbi där så hade jag ju självklart inte suttit här med en cola..hehe.

På tal om turkisk peppar..hehe
I helgen när Michelle var här så stog jag i köket och lagade mat o fixade lite så kommer ho inspringande och ropar
-Malin...Eric har ätit upp alla Turkar..!!!!
-Va..??? Jag förstog inte riktigt om jag hade hört rätt och jag stog med ryggen till så jag såg ju inte vad hon hade i handen.
-Eric har ätit upp alla Turkar....!!!
då vänder jag mig om och ser att hon håller i en tom turkisk peppar påsen..hahaha vad jag skrattade och sen förklarade jag att man inte säger så...det heter ju turkisk peppar så hon hade ju delvis rätt...sötis..=)

nej nu ska jag läsa runt lite på olika bloggar...

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker