22 oktober, 2008

Trevlig dag med tjejerna..!

DÅ var man hemma igen..

Jag måste bara börja med att skriva att min och Hectors tajming har varit super bra hela dagen...Han har sovit och varit vaken perfekta tider hela dan och så har han även varit hur snäll som hellst...min underbara älskling!

Jag och Anneli promenixade ju till öppnis i morse...hurtiga vi..hehe! Så var vi där runt 10..det hade precis öppnat då och det var endast Ellinor&Emilia och Mikaela&Liam där...så det var hur lungt som hellst..fast kanske bara i någon halvtimme, sen började det strömma in massor av mammor och barn som vanligt..=)
Linnea och Nova dök upp runt halv 11 också...!
Hector fick äta lunch där idag och han var ju lika ivrig som vanlig...han sitter tjurar tils magen får en mättnadskänsla..alltså typ tills det är 4 skedar kvar eller nått....! Jag förstår inte varför han blir så ivrig...hoppas det går över snart..han kanske märker att han inte hinner svälta mellan skedarna...!!??! Sen hade ju Hector på sig en vit body idag och åt morotspure...så det var inte det lättaste att försöka hålla den ren..han fick två små fläckar så ganska duktiga var vi ändå..=)
Vid 11 var det sångstund...Och Hector tyckte det var superkul denna gång..förut så har han bara suttit där och inspekterat allt och alla men nu skrattade och log han praktiskt taget hela tiden...super gullig...!

Strax efter 12 så gick vi alla ner på stan för att äta Lunch.....på aroom...som vanligt..hehe!! Men det är smidigast så när man kommer med 5 barnvagnar....det finns väll inget annat fik som man kan gå till när man är så många?!?!
Jag åt en Kycklingsallad med fullkornspasta..jättegod..! Sen var jag busig och drack en 33cl coca cola...ops..men det var såå lite..hehe..fast jag tycker jag är duktig ändå....det är ju så svårt att motstå när man ser colan..annars går det ju ganska bra...!
2 stcken 33cl på 3 dagar är hur bra somhellst...=) för att var jag...!!

Anneli och Oliver gick strax efter 1 för att hon skulle hem för att ta emot någon som skulle komma och laga hennes tvättmaskin...men vi andra satt kvar och pratade en stund till...sen gick Mikaela &Liam..hon skulle iväg och jobba...!
Vi andra var kvar till klockan 2...
Alltså Jag och Hector och Ellinor&Emilia Och Linnea&Nova...=)
Det var super duper super trevligt..hehe.... jag tycker det är så kul att träffa och lära känna nya människor....Och dessa tjejer är ju så trevliga...=)
Tack för det trevliga sällskapet idag tjejer!!

Anlednignen till att jag stannade kvar när Anneli gick (annars hade vi gjort sällskap hem) var för att Eric snart skulle komma hem och då tämkte jag att han kunde hämta upp mig på stan så kunde vi åka ut till Åsby och mata fåren tillsammans...
Men...
När jag ringer honom så kommer jag ju på att jag har den ända fungerande bilnyckeln...ops..!
Hans batteri är nämligen slut i hans nyckel och när man använder den som vanligt..alltså stoppar in den i låset för att öppna så sätts larmet igång...
Men han provade och ringde sedan tillbaka och då hör jag billarmet i bakgrunden...jaja jag får väll ta mig hem innan då..!=(
SÅ jag gick för att kolla om det gick någon buss...mmm visst om 25 minuter...så jag promenixade hem..Eric mötte mig vid affären vid vallbyvägen...så tråkigt att gå alldeles själv...!

Men gud vad jag känner mig nyttig...jag gick först till öppnis sen ner på stan och sen hela långa vägen hem, dessutom är det uppförsbacke typ halva vägen hem från stan,... försökte gå så fort som möjligt så att det kanske ger något resultat någon gång?? hehe...jag kände iallafall i benen och i ryggen att det alla muskler som förut har legat i koma jobbade nu...=)
Super skönt...!!

Nu ska jag gosa med min söta Hector...han har busat med mig här nu i 1 timme..hehe! Så detta inlägg har tagit jättelång tid att skriva...
Ska gå och kolla vad det blir till middag också....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker