23 oktober, 2008

Älskar min Hector.!

I morse vakande Hector strax innan 7 då vi gick upp och la oss i soffan för att titta på VAKNA..Men efter kanske 10 minuters mys så somnade min lilla älskling om...vilket jag blev jätteglad över för då kunde jag få sova lite till...hehe
Vi vaknade upp igen vid 8..super skönt att få 1 timmes extra sömn..!

Hector har varit alldeles underbar och gosig hela morgonen..han vill kramas och pussas hela tiden och så sitter han och myser med mig som en tok..=)
Det är underbart!!
Men nu sitter han i sin gåstol och tittar på Händige Manny..som han tycker är jättebra...han sitter faktiskt just nu och snackar med dom och så sjunger han med när dom sjunger..hehe...min älskade son är så underbart söt!

Idag så ska vi gå på öräldraträff uppe på familjecentrum för första gången....
Dom uppe på BVC hade glömt bort våran lilla grupp..vi var 4 familjer som har träffats under graviditeten och sedan 1 gång på återträff när Hector var ca 8 veckor...På den återträffen så informerade dom om att en barnmorska skulle ringa oss för att berätta när nästa träff skulle vara..men ingen ringde..!? DOm glömde bort oss...hur snällt är det???
Så då tog duktiga Anneli kontakt med sn barnmorska och frågade om just detta så nu är det fixat...det är tur vi har dig Anneli..hehe
Anneli och jag gick nämligen i samma föräldragrupp under graviditeten...det är så vi har lärt känna varandra från början...super kul.!
Men iallafall så skulle vi få hoppa in i en redan börjad föräldragrupp...dim hade träffats 1 gång tidigare...ändå var deras barn lite yngre än våra...!!

Idag skulle vi ta med oss olivolja och en stor handduk...för vi ska nämligen ha babymassage denna gång..ska bli intressant..fast jag har ju redan börjat med massage på Hector för länge sen..läste på lite själv eftersom jagtyckte det tog så lång tid och ingen på BVC hörde av sig...!

Eric ska med idag också....vilket jag tycker är jättebra...jag menar det är ju inte bara jag som är förälder..eller hur! Men han tycker nog att det är kul att få hänga med på saker som rör Hector..det är ju klart man vill vara aktiv med det som rör sin son..!
Annars är det ju fel någonstans...!

Sist jag var på BVC för vägning och mätning så kunde inte Eric följa med eftersom att han skulle jobba...så han bad mig att boka nästa tid då han inte jobbar för att han så gärna vill följa med...visst är det väll ändå gulligt...jag blir så glad och lycklig när jag tänker på min lilla älskade familj..
Eric är verkligenvärldens bästa pappa och han gör allt för Hector...!! Inget verkar vara jobbigt för honom...förutom när Hector är ledsen...så gråter vi allihop...!

Iallafall så ska vi vara på familjecentrum vid kvart över 3 och Eric kommer hem runt 2..vilket passade super bra för en lång promenix dit...men så kom vi på att han är ju tvungen att åka ut till Åsby först och mata fåren så då åker han därifrån direkt...
Och jag promenixar med Anneli istället..=) Hande jag ju gjort vilket fall som hellst...men nu går vi utan Eric...

Nu ska jag ta Hector som sitter och smågnäller lite.....

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker