23 oktober, 2008

Kräsen bebis...

Idag blev det Biff stroganoff för Hector till lunch...Vi började med en burk med Grönsaker&Kalvkött...men det var ingen höjdare så då tog vi och testade Slottspuren istället men han vägrade äta det också även fast han var super hungrig..Till sist testade jag biff stroganoff och det tyckte han var jätte gott så han åt upp hela burken + lite fruktpure + lite katrinplommonpure..så han blev nog jättemätt..hehe
Men jag fattar inte varför han har blivit så kräsen av sig?? Förut så har allt gått ner men det är ju så att dom lär sig olika smaker och förstår att det finns godare mat som kan bjudas på..=)
Hectors favoritmat är ju morotspuren...han ÄLSKAR morot!!

Efter maten städade jag rejält i köket diskade flaskor och satte i gång en diskmaskin..det är så himla skönt att ha diskmaskin...den är guld värd..=)
Sen hoppade jag och Hector in i ett bad.

Hector dök i badkaret idag för första gången...han tyckte inte alls det var läskigt..snarare att det var kul för han log när vattnet hade runnit av ansiktet....han var sååå söt.! Min stora pojke..!
Varför ska man gå på babysim när man har eget här hemma i badkaret..hehe

Efter det så städade jag undan i hela lägenheten...det blir lätt rörigt när man har småbarn...även fast dom inte röjer så mycket själva.=)
Hector somnade precis så jag tänkte göra i ordning mig för vi ska ju gå om en timme...sen ska jag dammsuga och skura...hoppas att jag hinner bara!

Dags att sätta fart kanske!

Älskar mina Änglar

Inga kommentarer:

Lilypie 1st Birthday Ticker